Färg på deathrag???

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Vilken färg borde det vara på "Deathragen"

Klar Röd
27
14%
Orange
125
66%
Signal gul
11
6%
Spelar ingen roll
22
12%
Använder inte deathrag
3
2%
 
Antal röster: 188

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Kether »

Jag kör på rött och rött är det som gäller på dom spel jag arrangerar.

Stort rött tygstycke på 50cm x 50cm.

Signalvästar m.m är till för arrangörer och annan crew som rör sig på spelplanen om det förekommer funktionärer.

Orange är bra, men folk har svårt med att definera orange så det blir allt möjligt när man säger orange.

Röda armbindlar förekommer aldrig på mina spel och kommer aldrig att göra det.

Hugin
Inlägg: 50
Blev medlem: tis nov 13, 2012 9:10 am

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Hugin »

Själv har jag haft ett stort j***a tygstycke som är rosa nu snackar vi ROSA "försökte visa att lite manlighet & sticka ut ur mängden", men blir väl till att byta ut snuttefilten till ett rött då det verkar vara det som gäller!?
Slaktar kidsens tomtedräkt nu efter jul :D är ju en idé...
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Bloodneed »

Huvudsaken är att man markerar träffen med något tygstycke . Färg mindre viktigt
CTR EP3 Championship White, nuff said

saft
Inlägg: 63
Blev medlem: mån maj 07, 2012 2:10 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av saft »

Huvudsaken är att man markerar träffen på det sätt som står i reglerna för det arrangemang man är på. Lämna era personliga åsikter och värderingar hemma och följa satta regler istället.

Är det ett vanligt söndagsspel är det ofta bara krav på markörduk utan färganvisning, då spelar det mindre roll och ju synligare desto bättre gäller. Är det krav på en viss färg och storlek, då skaffar man den färgen och den storleken lika självklart som man följer fps-regler, camoregler, medictider och så vidare. Glömmer man markörduken i bilen, går man och hämtar den eller lånar en av en duktig medspelare som alltid bär med sig flera, innan man börjar spela. På vissa spel kanske det inte ens är tänkt att användas markörduk av olika anledningar, då gör man inte det.

Så nej Hugin, bara för att Kether väljer en färg på sina arrangemang - som kanske är mindre lämplig på andra - så är det inte "det som gäller". Men givetvis ska du ha det om du åker på hans spel.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

wexxe
Inlägg: 14
Blev medlem: ons nov 14, 2012 4:21 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av wexxe »

Jag sydde om en tröja till ett orange hjälmöverdrag och kör med. Ingen som har klagat på det än
If it ain't dead kill it again

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av p33krN »

Neonröd eller neonorange. Gul reflexväst är okej, men egentligen är den till för arrangör.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Marsupilami
Inlägg: 12
Blev medlem: lör aug 04, 2012 12:54 am

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Marsupilami »

Spelar det någon som helst roll?
Den enda som drabbas av att ha en dålig deathrag är ju spelaren som blir lite extra beskjuten. Dvs. de som struntar i deathrags får helt enkelt leva med att de får en skur extra på sig. Var är problemet?

Personligen anser jag att neonfärgade dukar förstör onödigt mycket av den visuella känslan. Varför klä ut sig till elitsoldat när alla "blöder" neongult såfort de blir träffade. En röd duk är mer nedtonad, men syns väldigt väl ändå.
Att andra inte delar just denna åsikten köper jag, även om det innebär att ni har fel. ;)

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av p33krN »

Det är väl ömsesidigt. Jag gillar inte att skjuta på folk i onödan som redan är utskjutna. Dessutom röjer man sig i onödan. Ska man snacka RS så lär man inte skjuta på någon som ligger och är död redan?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Snöhäst »

Har kört med en skrik röd deathrag som är runt 50x50, har aldrig blivit träffat någon gång när den väll legat på huvet! Har dock hänt ett par gånger att den blåst av huvet o det är svårt att märka när man sitter med ghillie hat :oops: Men då var de bara att ta en salva till så man förstår att den trillat av :lol:

Tycker själv att allt med neonvästar tillhör arr och kamera folket. :)
De svider när jag kissar.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av A_Müller »

har en röd i höger armfickua och en orange i vänster, svuårare än så är det ej ;)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Skriv svar