Vad tycker era...?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Trolliver94
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jan 16, 2013 9:22 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Trolliver94 »

+1 på Xelley!

Känner igen mig som fan där med mitt fruntimmer! :D

Blackinsv
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:46 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Blackinsv »

Sambon tycker det är bra att man har en hobby, sedan det där återkommande om kostnaden får man höra ibland. Men så länga inte mer än 1 bössa hänger på väggen ovanför sängen är det okej. Men hon blev lite ledsen när jag sålde snipern som hon faktiskt testade några gånger.

Familjen: Ja, dom säger inte så mycket om det då dom bor 60 mil bort...

Arbetskamraterna: "Ska du iväg och kriga i nu igen?" Dom vet iaf vad jag håller på med och tycker nog att det är lite udda men helt okej!
ICS M4 USER

Pirog
Inlägg: 23
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:44 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Pirog »

Päronen jag är uppvuxen med: "Jahadu... jag blir inte förvånad." men de har alltid stöttat mig i alla mina konstiga hobbies och hittepå.
Min biologiska far, som kommer från centraleuropa: "Är du en bebis eller bara en jävla idiot?" med glimten i ögat. :P
Tjejen är själv nyfiken på alla lite udda hobbies och tycker bara det är kul men hon brukar säga: "Oj vad dyrt. Jaja, du har ju pengar. Bara du köper diamanter och hundvalpar åt mig lite då och då också."
Bloggar, recenserar och driver nedanstående:
NOVA Tactical Airsoft - http://novatacticalairsoft.com

cowabunga
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:26 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av cowabunga »

Med avsteg från att det är en dyr hobby att underhålla, är min fru positiv till den. Hon är till och med intresserad av
att själv följa med och prova på. Förhoppningsvis får hon mersmak :twisted:

Lefnord
Inlägg: 44
Blev medlem: mån okt 01, 2012 11:07 am

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Lefnord »

Då får jag svara med på mina egna frågor.

När jag började trodde min fru att det bara skulle vara en engångsgrej då och då... I handlade mina första saker i spetember typ.

Nu senaste veckorna har vi grälat som in i bombem över airsoft (Då hon är renodlat pacifist och tycker allt med vapen är omoraliskt och att leka det som är någon annans verklighet fy o ve och skam för det). lite tråkigt, vi har för sökt kompromissa hon tycker ju att jag spela (inte alls helst) typ 1 gång varannan månad. varpå jag säger minst 1-2 gånger i månaden då blir hon sur och pratar typ inte med mig på resten av dagen. så har vi hållt på nu i ca 1.5 vecka. förvaring av vapen sker för övrigt nu hos en polare.

Men jag lovade henne att jag skulle spela otroligt mycket mindre då när vårt lilla barn kommer (nu i september) för då har man väl ändå inte tid med en ny född.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Stygge »

Kan säga som så att man omprioriterar lite när det kommer knoddar med i bilden. Förr spelade jag ofta men nu blir det rätt sällan. Av någon underlig anledning har det blivit roligare att se på Smurfarna och bygga lego än att leka i skogen...

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av ohman »

Lefnord, knepig situation du sitter i. Frågan är lite var problemet ligger, är hon lika aggresivt anti när det gäller t ex paintball? Är hon lika anti när det gäller film, spel, böcker med krigstema?

Om inte så går det kanske att reda ut exakt vad det är som stör, då det vi faktiskt håller på med är ett spel/lek med motion involverat! Är det just den del att uniformer faktiskt bärs eller att vapnen faktiskt ser ut som sina verkliga förlagor? Skulle det hjälpa om du väljer en mindre renodlad militärisk inriktning som frihetskämpe, pmc eller dylikt (taliban kanske inte är det bästa valet dock :P)?

Generellt sett så är de flesta airsoftare jag sprungit ihop med hittills välanpassade individer som är otroligt trevliga och välkomnande, och inte vapenfanatiker/krigsivrare som vill ut och skjuta kvinnor och barn till höger och vänster. Det kanske kunde vara en ide att låta henne träffa andra som spelar om hon inte redan gjort det?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Nicolai »

Är i samma sits som dig Lefnord, men förutom att det är föräldrarna som inte gillar det. Dels att det är så dyrt samt dels att det är vapen och man leker krig, båda föräldrarna är hardcore-pacifister.
Med både morfar och farfar som tvångsvärvade WW2-veteraner förstår jag dem ändå...
Dock lite segt att det blir gräl så fort jag kommer hem med nåt nytt, bor dessutom fortfarande hemma i minst 1,5 år framöver då det skulle bli för dyrt att flytta hemifrån just nu...

johansson92
Inlägg: 13
Blev medlem: tor mar 21, 2013 1:31 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av johansson92 »

Jadu vad skall man säga, min flickvän säger inte så mkt. Tror hon har insett att det inte är någon idé :lol:
Utan hon är nog mest lidande utav att jag sitter och tjötar på henne om något förslag vilken bössa eller picka som skall beställas. :mrgreen:

Hon säger att hon är glad så länge jag tycker om det, och det är väl positivt ! ;)

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: Vad tycker era...?

Inlägg av Dark Fox »

Exet tyckte det kunde vara intressant, å följde även med på några spel. Hon var kanske emot att man lagt ut så pass mkt på prylar genom åren och att de tog upp en hel del yta i lägenheten men i övrigt inga problem.

Far skämtar och säger "leksaker" å kollegorna jävlas. Dock har kollegorna fått känna på en å annan kula (i ren nyfikenhet alltså) och efter de hoppat runt lite å svurit så brukar de vara tysta ;)

Mor fattar ingenting.

Polarna (några spelar själva) ger tummen upp.

Som singel så kan man ju göra vad man vill, å har äntligen ett rum enbart för AS, RS å meckhörna för mig själv :twisted:
Nu ska man dock hitta någon som går med på allt också...
Delskapare av Airsoftpodden

Skriv svar