Airsoftboden

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Airsoftboden

Inlägg av 700mb »

Dock skulle man kunna sänka åldern till 17/16 för att reg, borde ge ett effektivt p12 skydd och förhoppningsvis öka nivån på diskussionerna.

Personligen bryr jag mig inte om det inte är någon åldersgräns, rätt skoj med ungar 12-14 som frågar konstiga frågor om airsoft :lol:

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av TwinkleDew »

Vill aldrig bidra till lagbrott men om man bor lite off så bryr jag mig
inte jättemycket om nån 15-åring har ett airsoftvapen. Tycker mest att del är kul, iaf om de gör det på en "seriös" nivå, alltså inga cabom eller hobbex grejer. Det är skillnad på underåriga och underåriga. Men att ens överväga att köpa ut ett airsoftvapen eller något om man bor inne i stan är ju helt iq-befriat. Dock så ser man inte många som lyfter ett ögonbryn om nån p12 skjuter luftgevär.

EDIT: Kan ju tillägga att om de spelar airsoft istället för och vara ute och supa så ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Ghost
Inlägg: 20
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:21 am

Re: Airsoftboden

Inlägg av Ghost »

Jag tycker Airsoftboden kan bli rätt nice när allting är fixat. Visst, det blir en sida till att hålla koll på men det är inget jag ser som ett problem. En sammanslagning eller ett samarbete kan ju lösa det när allt är på plats, vilket nämndes tidigare.
Bra initiativ!

zEkalizer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons mar 06, 2013 5:28 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av zEkalizer »

Tack =) Kul med positiv feedback, då blir det roligare att jobba vidare
Vi får kolla på lösningar för att verifiera personers ålder sen. Man skulle kunna ha en liten ikon vid användarnamnet som indikerar "under 18år". Så man vet vilken man ger tips/säljer grejjer till.

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av MRV »

Det låter grymt :)!

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Airsoftboden

Inlägg av HrodgarHippie »

Go 'Facebook'-ed. Varför inte promota internationellt? DOCK hade ett roligare namn för sidan då varit "Safezone". ;-)

yohasses
Inlägg: 63
Blev medlem: lör aug 04, 2012 4:09 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av yohasses »

Gillar idén och hoppas det kommer gå vägen för dig. :)
Hoppas även du har några bakom som hjälper dig, mycket att sitta med om man är själv.

Många intressanta funktioner.
Marcus Hansson

Lolzer
Inlägg: 111
Blev medlem: ons jun 13, 2012 8:30 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av Lolzer »

Jag gillar idén, obvious... och jag håller också med er att vi borde försöka sy ihop så mycket vi kan till en plats. Det som är jag anser är viktigt dock är att man pushar folk som vill skapa nya grejer, det är detta som för utvecklingen framåt. Jag tycker att det är bra att han gjort något eget eftersom han inte är admin här på ass och det är lättare att experimentera på en enskild sida istället för att störa flödet här på ass.

Sen när allt är "klart" så kan man säkert plocka det bra delarna från båda sidorna/implementera det från boden till ass vilket skulle skapa en en grym portal för alla sveriges airsoftare. Så kritik är bra men det ska vara konstruktivt, enligt mej.

Gillar namnet safezone btw!! Keep it up!
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Dantiberg
Inlägg: 23
Blev medlem: ons sep 12, 2012 3:24 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av Dantiberg »

av ren nyfikenhet vad bygger ni i för språk?
Om du ser ljuset i tunneln bli inte allt för glad, det kan vara ett tåg.

zEkalizer
Inlägg: 8
Blev medlem: ons mar 06, 2013 5:28 pm

Re: Airsoftboden

Inlägg av zEkalizer »

Kul att ni gillar det =)
Jag håller på och arbetar på att snabba upp uppdateringen av flödet. I och med den nya designen ska det viktigaste samlas upp på högersidan, likt http://onroaders.com/ . Flödet kommer finnas kvar på vänstersidan och man kommer kunna skriva/dela bilder direkt där om man vill.

Det är skrivet i Python via ramverket Django. När jag ska designa om sida behöver jag hjälp, har tänkt använda nya Twitter bootstrap https://github.com/twitter/bootstrap/pull/6342 och få det funka fint responsivt. Kontakta mig om ni vill hjälpa till med det eller hacka på någon funktion i python eller vad nu kan vara =)

Skriv svar