Tyst träff

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av dariantel »

larseriklindstrom skrev: Men det som du skrev+ en regel för hur man visar sig utskjuten (som exempelvis en träffduk) som inte liknar något annat beteende in-game kan fungera bra för de flesta spel. Jag menar alltså något som visar alla att man är utskjuten.
På specifika scenariospel kan man såklart modifiera dessa typer av regler så att de speglar mer av verkligheten/ gör spelet intressantare/ gör spelet svårare osv. Men jag tror att det mest ställer till besvär på "öppna" spel.

Gillar iden. Träff = lägg dig ned på backen och spela död, (ben + armar rakt upp mot himlen alltså ;) ) (möjlig förflyttning någon enstaka meter så du slipper ligga i en vattenpöl), på med träffduk över dig och sedan ligger du där tills striden på platsen är över eller max XX antal minuter.
Vi får se till att detta prövas på något spel någon av oss har tassarna involverade i.
Detta kanske kan kombineras med Tyst träff. Allt handlar dock om att det görs på rätt sorts spel.

Ravenborn
Inlägg: 6
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:54 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Ravenborn »

De gäller la o tänka lite kan jag tro. Ja våra vapen är väldigt tysta jämfört med verklighetens vapen. Men att sitta o gasta "TRÄFF!" flera ggr så högt man kan för att varna alla sina kompisar i laget när fi har lyckats smyga fram från något skumt hörn av kartan e la lite dålig stil vill jag också tycka. Skulle nästan vilja jämföra det med utskjutna folk som agerar obervatörer åt resten av laget och berättar var fi är.

Nej, blir man skjuten mitt i en stor eldstrid så hojtar man HIT och drar fram träffduken. Blir man ninjad så upp me armen och ryck fram träffduken. Blir man skjuten en extra gång så gör det inget.
Non omnis moriar

Lolzer
Inlägg: 111
Blev medlem: ons jun 13, 2012 8:30 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Lolzer »

Vore skitkul att testa detta på ett spel, som sagt det krävs nog rätt sorts spel för detta dock.
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Acepalm »

Att säga att oljud i samband med träfftagande är för att simulera något som finns i verklig strid men inte i airsoften är ju rätt dumt imho, det är ju som jag skulle säga "Varje gång jag träffar någon med en airsoftkula springer jag fram och sparkar dom allt jag har i pungen, detta för att simulera den smärta dom hade utsatts för om det vore på riktigt"
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Mason »

Skrik Träff! Ligg ner. Ta på dödsduk. Håll käft.

Svårare än så ska det inte vara. :o

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Bloodneed »

+1 ! att ropa träff är en jätte bra bekräftelse och en billig försäkring för den träffade. och det funkar ju?
CTR EP3 Championship White, nuff said

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Acepalm »

Att ta upp dödsduk och bara sätta/lägga sig ner tycker jag är en precis lika bra bekräftelse, men klart det är bra att vara övertydlig. Har man som folk tidigare sagt folk som smyger sig på kan det ju vara schysst att bara vara tyst.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Ducky
Inlägg: 57
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Ducky »

Acepalm skrev:Att säga att oljud i samband med träfftagande är för att simulera något som finns i verklig strid men inte i airsoften är ju rätt dumt imho, det är ju som jag skulle säga "Varje gång jag träffar någon med en airsoftkula springer jag fram och sparkar dom allt jag har i pungen, detta för att simulera den smärta dom hade utsatts för om det vore på riktigt"
Å andra sidan åberopar vissa tyst träff pga realism. Och då får man nog ta att man får lite mothugg.

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Acepalm »

Ja har man inget egentligt behov av att vara tyst så är det ju bara dumt. :)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Tyst träff

Inlägg av Senchoo »

Om någon lyckas smyga sig bakom mig...skjuta mig med något som låter som en arg symaskin..mina vänner fortfarande inte märker att något försegår...jag hade applåderat.

Skriv svar