Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Taint

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Taint »

Jag gjorde en fin vurpa på Tjärnan förra året.

Står i respawn (en bit ut i skogen vid lastkajen), respawnar och blir nästan direkt skjuten emot. Jag springer , i överljudshastighet, hukandes emot lastkajen för att komma under det träräcket som finns där. Det jag inte tänker på är att när jag tar ett kliv upp på kajen så följer ju resten av kroppen med. Följden av detta är en bra smäll i pannan samt en halv bakåtvolt för att sedan slå bakhuvudet i betongen. Jag blev garanterat en decimeter kortare på kuppen. Har fortfarande problem med nacken sedan detta hände.
Denna vurpa finns nästan med på film, ljud iallafall. Tjongade till rätt fint där ute. Synd att jag inte hade min contour då =(
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

viqs

Inlägg av viqs »

Den vurpan var rätt precious, har för mig att det hamnade på film-ish. Själv har jag slitit av ett ligament i ena foten för mer än ett år sen, skiten gick inte att operera heller. Utöver det så har man väl dragit på sig lite småskador, vitaminbrist och liknande skitgrejer.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

R-Bear

Inlägg av R-Bear »

Jag är såpass lyckligt lottad att jag klarat mig undan rejäla skador :3

Ett par ärr har det blivit dock. Ville veta hur ont det gjorde att bli skjuten av min första bössa på nära håll. Således ställde jag mig med ärmen uppkavlad, armen rakt ut och sa åt min kompis att skjuta mig. Jag stod ungefär 2-3m bort och bössan chronade vackra 120-ish. Det värsta var egentligen väntan på att han skulle träffa rätt efter x antal missar >.< Sen var jag ju dum nog att pilla på såren vilket resulterade i att ett av dom inte ville sluta blöda trots plåster i 1½ dag. Sårsalva för häst kirrade dock biffen över en natt ;D Fina små ärr finns nu kvar på insidan av min underarm.

Lyckades även bli träffad precis på kanten av kindbenet under ögat när jag spelade på Stråssa. Gränsen var 110m/s om jag inte missminner mig och avståndet var la knappt 10m. Vet dock ej vad just den bössan chronade. Ont som satan gjorde det oavsett och jag brukade nog hela mitt förråd av svordomar (som är alldeles för stort..) vilket ledde till att jag fick kommentaren: "Du.. Du tog det fan manligare än vad många män skulle ha gjort" XD Har tack vare detta ett ärr under ögat som vägrar försvinna -.-'

Hoppas att jag slipper allvarliga skador även i framtiden.. Även fast det skulle vara liiiite spännande att få åka ambulans någon gång :3
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Fick en svärm boll på ryggen från 2 meter ifrån en het bössa (400fps med .3g boll), dom satt fast i huden.
Har även trampat snett på en sten och bröt foten, 2 veckor senare var det ett zombiespel som jag var med på... med nån slags stödpjäxa som man blåser upp med luft.. jag hoppade runt haltandes som zombie, gav ju lite mer för inlevelsen iaf :mrgreen:
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Senil

Inlägg av Senil »

Har inte fått några allvarliga skador än, som alla andra så har man fått lite skott på sig som kanske inte riktigt hade rätt säk. avstånd.

Men som Endymion skrev så fick killen hjärnskakning i slänten. Gången innan jag var i Ludvika och spela så var det en kille som kom ner för samma slänt i en ruggig fart. Han missa förvisso träden, men när han skulle undvika saker som stod i slutet av slänten så trampa han snett och fick en stukning som hette duga och uttänjda ledband.

Som av en händelse så hade polaren med sig sin TGB13 med ambulanshytt och en bår. Så när vi inte fick nån ambulans så fixa vi lösa transporten själva.

Synd att ingen hade kamera på sig när vi kom till akuten. Fyra killar i kamo hoppar ur en tgb och tar ut en femte, på bår, och bär in honom via en sidoingång med texten "bårintag". När det kommer en sjuksköterska så möts hon av orden, "Hej vi är här nu, vart vill du ha honom". Det ansiktsuttrycket skulle jag villa ha på film :)
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Barbie

Inlägg av Barbie »

Ja där finns en lista över små skador jag har dragit på mig under åren men drar mina tre favoriter!
1.På CombatZone uppe i Höör när det fanns jag var i ungefär 19-20år då jag använder halvhandskar för att ha kvar fingerkänslan. Sen blir jag självklart träffad på ena fingret och det måste ha träffat en blodåder det slutar inte blöda under resten av dagen det blöder så mycket att trots jag tog papper och lindade ordentligt runt så tre minuter in i spelet så är det helt genomdränkt och droppar kraftigt på marken varpå jag hör någon från motståndare sidan ropar "Där är någon här borta!" jag hade lämnat ett perfekt blodspår!
2.En gång när jag spelade på Horsabacken med vanlig nätmask så blir jag överraskad av en person på ett öppet fält jag reagerar instinktivt och kastar mig åt sidan varpå alla skott han larmade iväg träffar mig på sidan av huvudet både tinningen och örat det ekar kraftigt i mitt huvud och det pep i örat de närmaste 10 minuterna lugnt sagt det obehagligaste träffen jag varit med om! Sen dess använder jag alltid något som skyddar både tinningen och öronen.
3.Mitt första understöds vapen en M60 på 9kg spelade jag med på Clans at War på Horsa och jag kör på som jag brukar håller högt tempo efter åtta timmars spelande så märker jag att mina fotleder värker först så tänker jag "Äsch det är bara att stretcha lite" som jag sen fick ångra när jag kommer tillbaka till tälten och lagt ifrån mig min utrustning så lättar belastningen på mina fotleder. Då gör det förfärligt ont varpå jag ser att mina fotleder är helt rödblå svullna x2 och jag tar is klabbarna som jag har med mig till maten och lägger mig i tältet med fotlederna på is klabbarna jag sov inte under hela natten!

Använd alltid tandskydd kommer fortfarande ihåg en person som var/är en riktigt glad kille han använde en rosa kanin dräkt därför det är påsk och använder bara glasögon och efter två spel så har han blivit av med en hel framtand han hade inte lust att spela resten av dagen...

Kan fortsätta hela degen lång men kommer se till att Sweddler på forumet lägger upp några trevliga historier istället.
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Packat medical assult backpacken för att kunna ta skarpa skador i större utsträckning efter denna läsning ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

frange

Inlägg av frange »

Personligen är väl det grövsta ifrån Berget 6, stormruschade uppför en slänt när vi skulle attacekra FI, och ska runda ett träd men ser inte att det sticker ut en avbruten tjock gren från stammen, ca en halvmeter lång.Som jag sopringer rakt in i och får RAKT på struphuvudet, med resultatet att jag gör den värsta bakåtvolten det går att tänka sig, och landar på bakhuvudet i en stor sten som är precis i linje med trästammen. Tog med andra ord tvärstopp.

Kunde inte andas på någon minut (kändes iallafall som en vecka) och skapligt groggy... Och bössan gick i två delar eftersom jag flaxandes landande med bössan hållandes i ena handen och armen rakt utsträckt bakåt, i ett stenröse...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Bloodneed skrev:Packat medical assult backpacken för att kunna ta skarpa skador i större utsträckning efter denna läsning ;)
Har alltid mitt trauma IFAK med. Skadar aldrig att ha lite vettiga kompresser, osv.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

@müller, True Dat .
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar