Diskussion/frågor om "pang"-regeln [split]

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Diskussion/frågor om "pang"-regeln [split]

Inlägg av Twist »

Jag ser ingen logisk giltighet i ditt resonemang tyvärr. Om det är rädslan för smärta du är ute efter (och den saken delar jag med dig fullt ut, risk ger upphov till spänning) så får du ju den även om smärtan uteblir ibland, om du inte kan se in i framtiden.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Diskussion/frågor om "pang"-regeln [split]

Inlägg av Bloodneed »

Mixe: då är jag med , respekterar din åsikt men delar inte den :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Re: Diskussion/frågor om "pang"-regeln [split]

Inlägg av MrK »

Pang är en bra regel i en sport som skall vara en gentlemannasport.
inga skott är det bästa

Barbie
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:50 pm

Re: Diskussion/frågor om "pang"-regeln [split]

Inlägg av Barbie »

Ungefär som Mixe skrev så kan jag hålla med om att en del av spänningen är ju det faktumet att folk inte bara springer rätt ut just pga av smärtan och inte som i ett dåligt data spel!
Men pang-regeln är till viss del ganska jobbig att ha med i spel är bättre anser jag har man vapen som enligt banans regler har 0 meters säkerhetsavstånd eller backar utanför gränsen för ens vapen eller ännu bättre kan du faktiskt utnyttja pang-regeln så kan du antagligen ta på spelaren ingen smärta men garanterad träff ingen som kan klaga på det eller om man står på tveksamt avstånd så som 5-10meter så kan man faktiskt skjuta bredvid spelaren och sen direkt säga "tar du träffen"
Brukade själv utnyttja den modellen på CombatZone där pang-regeln inte fanns och på dom avstånden även om spelaren inte tar träffen kommer du med största sannolikhet träffa innan personen i fråga hinner vända sig om och då har du redan gett valet "vill du ha extra plast med det där?" :D
I och med detta så kan spelare inte fuska med att där inte är kulor i magasinet eller med att inte höras!

Bör förresten inte kniv regeln gälla när man kan ta på vapnet också? Tycker jag i alla fall!
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Diskussion/frågor om "pang"-regeln [split]

Inlägg av Twist »

Det du beskriver är precis det jag kallar "pang-situationer", dvs det som naturligt sker utan regeln dom faktisk regel. Man tolkar läget istället för att tolka en skriven regel. Kan du inte träffa en som inte tar pang-träffen så var det ingen pang-situation.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar