Airsoft och alkohol

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Airsoft och alkohol

Inlägg av MrK »

Airsoftvapen är leksaker men också vapen. De faller under vapenlagstiftningen.

Det jag vill komma till är att allt fler spel börjat blanda in alkohol. Detta brukar oftast vara en fest eller krogrunda efter spelet (vilket är helt ok). Men nu har jag sett allt fler dricka på eller under spel. Att man efter en lång dag tar sig lite i tältet. Däremot är man uppe lite halvt bakfull och spelar igen.

Detta skulle kunna ha förödande påverkan på våran hobby.

Och jag vill inte gå in på vilket spel detta gäller men jag anser inte att detta är ok. Har skickat meddelande om detta till arrangörerna men inte fått något svar.

"Ingen alkohol eller annan droger får föras in på området! Vi kommer sälja lättöl (1.8-2.25 %) i tavernan" - från ett spels regler.

2.25 är inte mycket men fullt möjligt att dricka sig pass påverkad att det inte är bra.

Detta gäller inte ett unikt spel utan har börjat bli ett allvarligt problem.

Vad anser ni andra om detta? Hur kan vi motverka detta?
inga skott är det bästa

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av ministry »

Var har det inträffat? Det är ju sanslöst idiotiskt. Jag trodde det redan var generell konsensus att alkoholen är förpassad till efter spel/långspelshelg.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av MrK »

Att ta upp exakt vilka spel detta gäller tror jag är meningslöst.

Förutom den regel jag skrev är det inte arrangörerna utan en del spelare som det är fel på. Det har varit lite "lattjo lajban" för en del personer. Och påpeka för dem har nästan varit likamed livsfara. Glada blir det inte.

Men jag såg detta på några spel förra året. Allt över noll är inte ok enligt mig.
inga skott är det bästa

Titan
Inlägg: 180
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:23 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Titan »

Att ta upp vilket spel det var, är VÄLDIGT meningsfullt. Så där SKA det inte gå till.
Att dricka in-game är fanimej det sämsta man kan göra.

Har spelat mot folk som kommer direkt från krogen (fått veta i efterhand). För det första, så saknar de vett att göra rätt, samt tar träff förbannat dåligt.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av ministry »

Jag tänkte mest att man kan vara fler som kontaktar arr.

Det senare låter ju som personer som inte borde få vistas på spel - vet arr om det i detta fall?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Kether »

Vill man dricka sig full lättöl så får arr ha stockat upp med rätt mycket lättöl.

MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av MrK »

Jag har alltid tagit kontakt med arr när jag sett detta. Så de är fullt medveten om vad som hänt.

Och ta upp vilka spel det är anser jag mer är att "peka finger".

Det viktiga anser jag är att man för folk att bli uppmärksamma på detta.
inga skott är det bästa

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av YogHippie »

Även om man inte blir full på lättöl är så det fortfarande alkohol och det har ingen som helst plats i
vår hobby, (förutom när man har flaskor med saft som ska föreställa sprit under lajv-relaterade former).

Jag har fått pekat för mig på 1 mercs-spel där ett lag hade med sig ett flak öl.
De fick välja på att gå till parkering och stoppa undan skiten eller packa ihop allt sitt mög och åka hem.

Sen att vissa är mer vana eller toleranta mot alkohols påverkan är en piss i mississippi, alkohol och airsoft är
ingen godkänd kombination. Inte i min värld, inte på våra events.


Stort med creds till MrK som startat tråden.

Tar gärna emot ett Pm om vilka spel det gäller, så jag kan kontakta arr och fråga dem om vilka lag
eller personer det är. Så man kan vara mer uppmärksam på egna events.

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Kether »

Vill ni starta en häxjakt på folk som dricker en eller två lättöl på spel så by all means gör så.
Jag tycker det är minst lika löjligt som att dricka sig berusad på arrangemang.

Stryk mig från era arr i framtiden och bry er inte om att komma på mina heller framöver.

Man blir mer påverkad av att dricka mängder av energidryck än av en eller två lättöl.

Obs, nu pratar jag lättöl, sånt du kan köpa i butik. Som du kan dricka en eller två och köra bil på utan att det ger utslag på alkomätare.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Airsoft och alkohol

Inlägg av Gwlyddyn »

+1 på Kether.

Lättöl är i min värld att jämföra med läsk. Det är fan nästan fysiskt omöjligt att dricka så många lättöl att man blir berusad.

Sluta tramsa.

Låst