Tripwire Alarm?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Muppen
Inlägg: 6
Blev medlem: tor jun 21, 2012 9:07 pm

Tripwire Alarm?

Inlägg av Muppen »

En tanka slog mig nyss om hur man skulle kunna göra ett tripwire alarm för airsoft. Skulle kunna vara effektivt vid Zombie spel, Capture the flag etc. Tänkte mig ett sådent där överfallsalarm när en sprint dras ut så tjuter den som fan, det är väl bara att knyta en fiskelina till sprinten och sätta silvertejp vid slutet av linan och silvertejp runt larmet så man kan fästa båda delarna på träd, väggar mm. Vad tror/tycker ni? Tillåts det i inomhusspel att sätta upp sådana saker i tex korridorer? Sedan är väl nackdelen att du måste ta dig till larmet för att stoppa skiten och det låter inte lite.. Sedan kan ju folk missta det för ett brandlarm eller dylikt. Ahh vet inte riktigt bara en liten kul ide som slog mig och ville dela med mig av den :)

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av Stygge »

Inget nytt under solen. En billigare lösning är att köpa fönsterlarm med magnetbrytare, brukar gå att köpa i 3 pack runt en 50-lapp. Problemet är att de ofta låter för högt (buller högt) och det kan ta ett bra tag innan man kan avlare dem (hitta sprint/magnet).

Vet att de använts på spel både i original och med tejpad/volymsänkt summer.

På rätt typ av spel och rätt använt kan det vara kul men ser då hellre ordentliga doningar med knall eller kulor då ett ettrigt tjutande lätt blir en stämningsdödare.

Muppen
Inlägg: 6
Blev medlem: tor jun 21, 2012 9:07 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av Muppen »

Haha jo, Får väl bygga en liten kompakt låda där utryckning av sprint utlöser ett hemmagjort knallskott ^^ Tror du de tillåter hemmagjord pyroteknik då? Om de gör det bör det inte vara så svårt, sen är de bara se till att det är enkelt att byta ut knallskottet :)

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av Acepalm »

Detta har vi använt i Norrland sedan länge ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av Senil »

http://www.youtube.com/watch?v=8VsRqxoEhwY <-- enkelt, men låter inte så länge... Så man behöver ju vara i närheten.. :)
Inkommande kula har ALLTID företräde...

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av ministry »

Hade det senast vid Grimsas storspel i våras, men HATO kom aldrig nära moderlandets förläggning ändå :3
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

strayferret
Inlägg: 34
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av strayferret »

går ju även att vara lite mer low-tech, och använda burkar + tråd :) Kan ju vara mer passande i vissa spel tillomed (typ zombie, post apoc spel? Finns nog många ;))

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av D-Cycle »

Tycker att Adis lösning verkar vara både snygg och hyfsat praktisk.
http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 07&t=70856

Men jag har aldrig sett hur den fungerar i verkligheten.

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av nox_umbra »

vanliga knallsnören fungerar bra som både larm och simulera minor beroende på spelets regler.
http://www.buttericks.se/product.html/k ... agsmallare
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Gripenclaw
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jun 14, 2012 9:54 pm

Re: Tripwire Alarm?

Inlägg av Gripenclaw »

När jag var yngre brukade jag ta ett angeldon (alla känner väl till angelfiske?), där jag tog bort "flaggan" och sedan satte dit en tillhörande knallkork,.. Sen var det bara att ta fiskelina och dra till närmsta träd. =)

Skriv svar