Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
kensu
Inlägg: 18
Blev medlem: lör maj 19, 2012 12:57 pm

Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av kensu »

Jag undrar om det finns här I Airsoftsverige som använder sin del av stridsutrusning på allmänna platser?

Och då menar jag inte som dessa grabbar gör i youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=zJvFaaG8xo8.

Särskilt inte om man går med AEG/GBB synlig. För då kommer Piketen dundrande fram säkerligen ;).
Nej jag menar med ryggsäck med MOLLE:s, radio fickor som används som smartphone förvaring eller 33 cl läskburk förvarare.

Eller använder en MOLLE magasin ficka på bältet, och använda den att förvara smartphone/PDA eller liknande.

Jag såg en gång en snubbe som gick omkring i stan med en sån liknande magdump benmontage ficka:
http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... vart-27681

Och i den hade han en kamera, alltså för proffsbruk med en lång linsoptik :shock:.
Jag pratade med denna trevlige mannen en stund, och han sa att han vet vad den egentligen används för.
Men han fann att den var praktiskt att förvara hans förste kamera under hans resor. Så han behöver ingen axelväska, så han använder magdumpen och en ryggsäck. Och han tycker att det var smidigt så här.

Så jag har funderat att använda en benplatta MOLLE, och göra samma sak. Med en Admin Pouch monterad på utlandsresor.
Kanske byta ut till andra fickor som kan hålla en 50 cl pet flaska, och lite mackor till korta skogsvandringar?
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."


Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine


Kensu

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Nixon »

Jag lever med min molle för jämnan. Ryggsäckar, fickor, bälten, remmar, klockor, rubbet.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av JonathanRL »

Jag använder en del av mina airsoftsaker till Naturfoto. Kläder (dock aldrig hel uniform) och kängor framför allt. Ibland ryggsäcken beroende på vad jag vill packa ner. De enfärgade delarna och 5.11 kläder kan även användas till andra fotouppdrag, lite beroende på hur passande för situationen de är.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Stygge »

Då saknar jag väl en kromosom eller 2 jag då ^^
Använder M65 i woodland vår/höst och en dito i CC med foder på vintern. Bättre jackor finns inte, rymmer halva bohaget fickorna och går aldrig sönder.

Rörande utrustning använder jag sällan något "privat" bortsett från min ryggsäck vid resor. Smidigt att kunna slänga på några extra fickor för tex mediciner eller dyl men slippa ha en ryggsäck med 400 fack där man aldrig hittar något.
Faktiskt funderat på någon form av sniper whaistpack för telefon, snusdosor, plånbok och annat löst skit:
Bild
Tyvärr är fickorna i största laget för att man ska kunna bära det vidare diskret :(

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Lazt »

jag har möjligtvis en shemagh, mörka skytteglas i bilen och några s-biner privat. hade en fatboy för några år sen när jag var ute och reste och behöver jag kängor på använder jag de jag spelar i.

Tjejen har ett par rosa/lila mechanix också, till hundpromenaderna. fett troo.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------


Scubasteve
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jul 16, 2012 2:17 pm

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Scubasteve »

Sjukt sköna kängor och min camelback vid bryggbygge ute i skärgården..
Dock ej vid samma tillfälle.. :o
"Dom har omringat oss... Dom stackarna.."

Wrim
Inlägg: 57
Blev medlem: ons feb 12, 2014 3:19 pm

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Wrim »

Har haft ett m59 motorställ ett par månader och som pompe säger är det nog mer accepterat här uppe i norr än där nere i söder. Inte direkt camo dock, mest bara... grönt.
Använder en norsk Nato termosflaska på gymmet. http://www.armyshopen.se/varor.php?sokf ... &sok=S%F6k

Sen har jag sett andra på stan med m90 camobyxor i kombination med vanlig jacka och det känns som att man kan komma undan med utan att verka allt för... "passionerad" kanske är ordet.
Provade ha en m59 stridssele i jobbet men en mögeldoft gjorde att jag dumpade den idén rätt snabbt. Den var dock köpt från militarlagret.se som jag aldrig prövat förut, hädanefter håller jag mig till armyshopen.se.

Funderar på att byta till en Greenock Smock när en dyker upp på ebay till ett rimligt pris. Grymt snygg anorak!

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Kocken149 »

Multicamkeps och magpul fieldcase på iPhonen. Det räcker så.

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: Använda Stridsutrustning på stan/resor/skogsvandringar

Inlägg av Tamaz »

Inte så mycket till vardags. Kängorna åker väl på när det är som värst väder på vintern kanske.

Pratar vi däremot om resor/skogsvandringar/kajakturer eller liknande börjar utrustningen lappa över ganska friskt.
Ryggsäck, Sovsäck, liggunderlag, ibland puppa, kök och kniv är väl det vanligaste som inköpts främst för airsoften men används även utanför spel. Utöver det så åker mycket av samma kläder med om de saknar kamouflage. Förstärkningsplagg och sånt används också ganska flitigt utanför hobbyn utan att det syns.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Skriv svar