thunderflash

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Kricka
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:51 pm

Re: thunderflash

Inlägg av Kricka »

Jag har inga thunderflash granater. Det var mest vaga funderingar för framtida spel, men det skulle i så fall bli på en avgränsat plats utanför tätbebyggt område i senariosyfte. De kan ge ifrån sig ej jäkla smäll så tycker inte att cqb användning vore nått att rekommendera om inte alla har hörselskydd.

delendam
Inlägg: 114
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:40 pm

Re: thunderflash

Inlägg av delendam »

Vad menar du med thunderflash?
Menar du granaten Flashbang så måste man vara medveten om den övergripande risken för personskada, hörselskydd är inte tillräckligt skydd. Menar du produkt innehållande flash/blixtljus så är detta en kraftig produkt, ej heller lämplig att använda som granat pga risk för personskador.

För att skjuta pyro i stad/detaljplan krävs polistillstånd. För att använda pyro inomhus (även utanför detaljplan) krävs polistillstånd. Det räcker alltså inte med att bara ringa och informera polisen.

I övrigt så ska granaterna vara godkända av MSB eller certifierade enligt CE. SEnr eller CEnr ska vara synligt på varje enskild pjäs.

pompe88
Inlägg: 90
Blev medlem: ons feb 19, 2014 2:42 pm

Re: thunderflash

Inlägg av pompe88 »

Menar du enolagaye thunderflash granaterna så kolla med spelorganisatören, Jag godkände både dem vanliga enolagaye och thunder b med mera när jag höll i inomhus spelen här, var inga problem med ngt polistillstånd o jag förutser knappast några problem heller.

Hörselskador är ju alltid en risk men utannonseras det att det kommer användas pyro så anser jag personligen att det är upp till spelarna att ha med sig lämpliga skydd, Tog alltid med mig extra öronproppar på de spel jag höll i för de som råkade missa att läsa igenom infon innan de kom (många som gör det)
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: thunderflash

Inlägg av Mrmonkeey »

Vet inte thunderflash men ex en thunder b granat som är C02 driven smäller med ca 130db om jag kommer ihåg rätt

Skriv svar