Fotografera istället för att spela?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Acepalm »

Någon som provat på detta under ett helt spel eller kanske rentav övergått helt till kameran som kan dela med sig lite tankar på hur det funkar och hur övriga spelare reagerat på detta? Ångrar man sig efter en stund? :|

Vill ju inte hinta något med detta inlägg men det är ju vad man gör det till ;)
Om inte annat vore det ytterst intressant att testa på ett spel eller två.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Roughly
Inlägg: 67
Blev medlem: tis maj 08, 2012 5:28 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Roughly »

Då jag deltagit på Airsoftevent i snart 2 år, och ännu inte fyllt 18 (22 Juli, almost there) så har jag fotograferat den största delen.
Det är riktigt, riktigt uppskattat bland spelare. Och även om du är sugen på att lajva och ha en roll så kan detta användas på storspel/milsim. Lika uppskattat där + att du har riktigt skoj :)
Så tycker du fotografering är roligt så ge dig ut några spel för att endast fotografera.

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Killen_med_skorna »

Skulle vilja påstå att det är väldigt kul att springa runt och fota airsoftbilder. På vanliga helgspel brukade jag köra någon runda och lämna vapnet i safen, dra på mig "death-rag:en" och dra ut och fota. Har även hänt på storspel att jag hängt med på något uppdrag med endast kamera. När det kommer till milsim brukade jag även där rycka fram kompaktkameran och knäppa några bilder då situationen tillät...

Dels är det kul för egen del att samla lite actionbilder till galleriet, samtidigt som att det är kul (antar jag) för andra att efter spelet kunna beskåda bilderna .

Däremot ska det sägas att man ibland ångrar sitt val när spelen man fotar är riktigt bra ;)

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Acepalm »

Systemkamera och picka som backup? ;) Känns ju lite farligt dock att lira stridande roll med en kamera som är allt annat än billig.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Roughly
Inlägg: 67
Blev medlem: tis maj 08, 2012 5:28 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Roughly »

Gäller att ha en bra försäkring :) Men har inte fått ett skott på linsen en enda gång under 2 år. Men när olyckan väl är framme så blir det dürt

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Acepalm »

Gör ju förvisso bygga något som förhindrar skador på linsen också, om man vill ta det steget. Får väl se.

Frågan är bara vad man skulle kunna ta för roll i större spel att kombinera med fotande? Har inte tänkt springa omkring med reflexväst i skogen och fucka upp realismen för folk, men man vill ju ändå försöka få med så många deltagare som möjligt.

Notera väl att jag inte pratar om berget eller dyl. utan snarare lite längre scenariospel om något.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Roughly
Inlägg: 67
Blev medlem: tis maj 08, 2012 5:28 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Roughly »

Krigskorrespondent, bygga en impression/gear utifrån ett Combat Camera-förband, random Journalist som är jobbig med frågor och att få sin ultimata bild.
Du har oändligt med möjligheter.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Twist »

Roller som journalister och fotografer på milsim och storspel bygger väldigt mycket stämning. Bygg vidare på den idén tycker jag.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av mouse »

Jag kör med min systemkamera både när jag fotograferar någon runda på söndagarna och när vi spanar på milisim.
Kör med två filter på objektivet som skydd. 300-500kr för några filter att skydda 1000kr objektivet känns som en giltig uppoffring.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Fotografera istället för att spela?

Inlägg av Acepalm »

Att bara vara en dryg journalist tror jag ärligt talat lite på, skulle kunna vara grymt roligt på dom lajvspel vi kör.

Att kitta combat camera däremot vet jag inte om jag var så himla sugen på, men man vill ju ändå vara med i fajterna såattsäga.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Skriv svar