Evike Import Requirements

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Mitzzy
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jun 08, 2012 9:24 pm

Evike Import Requirements

Inlägg av Mitzzy »

Har sökt på ASS men inte funnit något om detta och det var länge sedan jag var i svängen för att göra en beställning.
Men detta förbryllar mig lite.

Bild

Lade endast till en handske i beställningen och det blir samma sak som om jag skulle ha 10 bössor av varierande drivmedel.
Är det någon här som vet vad som krävs eller är det bara att köra på?
Eller är det bara Evike som tycker att de vill göra så här?
Enligt sökningar så har jag sett att Evike haft lite märkliga saker för sig, men det är inget som jag själv varit med om tidigare.
Om det inte bara är jag som undrar så kan det även hjälpa fler som undrar över detta.

Mvh
Mitzzy

Logon
Inlägg: 52
Blev medlem: mån feb 03, 2014 12:09 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Logon »

Skulle ge som förslag att maila dom och fråga, men absolut intressant att ha en tråd där vi får veta svaret för framtida referens!

Mitzzy
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jun 08, 2012 9:24 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Mitzzy »

Har mailat och kommer med svaret så fort jag fått respons. :)

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Mason »

Vad är det som måste beställas ifrån evike? Evike är ju amerikansk sida och det blir lixom en extra mellanhand och då är det ju oftast bättre att beställa från inom EU, inget tull då heller. Om man inte beställer direkt ifrån Asien förstås. Frakten från USA är ofta dyrare än från Asien har jag upplevt.

Mitzzy
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jun 08, 2012 9:24 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Mitzzy »

Det är saker som inte finns på andra sidor, dock finns de i Sverige, men det skulle bli väldigt dyrt att köpa allt här.
Nu är det inte jag personligen som ska ha just de sakerna som bara finns där, men slår ihop ordern då det ändå ska beställas därifrån.
Hoppas på svar i morgon, annars mailar jag dem igen.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av NonEx »

Topic på första sidan under Generellt: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =7&t=36825

Avkrävd personnummer från EVIKE?


Och även på första sidan under Generellt: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =7&t=37601

Beställning från Evike, går genom Tyskland. Problem?

Mitzzy
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jun 08, 2012 9:24 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Mitzzy »

NoneEx: Sökte innan jag gjorde posten och skummade igenom dessa trådar men ser inget som har med just detta att göra.
i sådana fall om det går via Tyskland, därav något tillstånd så det kan fortsätta genom Tyskland utan problem fast Evike inte vet något om det (då borde de ha informerat om det), känns konstigt.
Men jag fick ett mailsvar!

Från Evike:
"It is just an informative update saying that you may be required to send in some sort of a permit for an order to be shipped out. At this time I do know that spring or electric guns will require your SSN in order to be shipped out.

Should you have further questions on this please let me know.

Thank you,

Garrett | Evike.com Inc."

Ok, "some soft of permit" säger mig ingenting och det känns som de själva inte riktigt vet vad de ska ha.
Borde kanske be om ett mer exakt svar om det ska gå att lägga en order, men någon här kanske vet mer. :)

Nousie
Inlägg: 10
Blev medlem: fre aug 14, 2015 6:34 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Nousie »

Tjena, jag har försökt beställa gas vapen från evike förr och fick till svars att jag inte kunde det för jag behövde någonting liknande dokumentation som stod i bilden, fick känslan av att evike inte vet att de är lagligt att ha gas/el eller airsoft bössor i sverige i huvud taget, så jag beställde reserv delar istället och åkte på en för mig helt okänd tullavgift på ca 600 :oops:

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av kevin94 »

Köp ifrån redwolfairsoft.com istället. Mycket billigare frakt osv. Tänk på att allt under 1500kr ska va tullfritt, det har det varit för mig iallafall och det står så på tullverket hemsida. :) + köper du ifrån Asien så slipper du den fula orangea tippen på alla airsoft vapen.

Källa ang tullavgift http://www.tullverket.se/innehallao/i/i ... 12e30.html

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av ohman »

Kevin, tänk på att tullfritt och momsfritt är helt olika saker... Momsen är 25%, tull ligger på 3-4%.
Just sayin ;)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar