Evike Import Requirements

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av kevin94 »

Självklart är det så. Dock så har jag beställt olika saker från olika ställen i utlandet och fortfarande inte ha behövt betala moms eller tull.
Och allt är nyligen, typ 2 veckor sen.

Tex, ett pistolställ ifrån redwolfairsoft.com gick på runt 30dollar. En kniv ifrån usa som gick på ca 140dollar och inge tull eller moms.
Pistolstället dök upp så jag var tvungen att hämta ut det och då ska man betala eventuell tull och moms på uthämtningsstället men det slapp jag.
Kniven dök upp i brevlådan så får se om det kommer nått segt brev om tull/moms, men det har gått så lång tid redan så tycker det borde ha dykt upp vid det här laget.
Kan det vara så pga att jag har valt vanlig frakt och inte någon expressfrakt med tex usp osv? :? :?:
och jag har beställt en hel del via ebay genom tiderna och då kommer ofta prylarna ifrån kina med vanlig "segfrakt" och då har jag sluppit tull och moms.
Den enda gången jag fick betala tull var när jag beställde min guld 1911 ifrån redwolfairsoft.com och valde expressfrakt med usp, då fick jag betala tull på 600kr

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av ohman »

Ja, helt riktigt, levereras varan med vanlig post så är chansen att slippa tull/moms mycket högre, dock gör sällan vapen det. Går de med expressbolag är det mer eller mindre garanterat att du åker på tull och moms.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av kevin94 »

Ja, vi får se. Har en pistol på beställning ifrån hong kong och valde vanlig frakt på den. Så får se om den kommer på posten eller inte :)
Om den blir tullfri så blir det att fira med att beställa en till picka av nått slag jag inte har ^^

Pockie
Inlägg: 23
Blev medlem: mån sep 28, 2015 3:53 am

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Pockie »

Dom vet helt klart inte att gasvapen är lagliga i sverige. Beställde deras box of awesomeness. Den avbeställde dom bara sådär utan någon som helst kontakt med mig innan. Deras anledning var att dom inte kunde skicka visst innehåll i den då det skulle bli beslagtaget av tullen...

Azamo
Inlägg: 1
Blev medlem: tis okt 20, 2015 1:39 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Azamo »

Tror ni att vapendelar (inner/ytterpipa, magasin, flash hider m.m.) kommer vara några problem att beställa från Evike? Eftersom problemet verkar vara just att beställa hela vapen från dem.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Herr Nilsson »

Skulle låta bli att beställa allt som går att uppbringa på andra håll, Asien är mycket bättre att ha att gör med än evike..
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Railon
Inlägg: 5
Blev medlem: ons mar 19, 2014 7:27 pm

Re: Evike Import Requirements

Inlägg av Railon »

En vän fick nyligen igenom en beställning på en RPK utan större problem. De ville dock ha hans "social security number".

Skriv svar