Redwolf kräver bild på ID-kort

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
JormTheGiant
Inlägg: 2
Blev medlem: tis feb 02, 2016 4:24 pm

Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av JormTheGiant »

Beställde i dagarna en vapenlampa från redwolf, närmare bestämt den här http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... ght_BK.htm

Betalade med kort och pengarna har dragits från mitt konto. Dagen efter får jag detta mail.
"Thank you for your order! However, we need you to confirm that the recipient of this package, is over 18 years old by providing valid document (e.g. ID card, passport or driver license) before we could ship your package. This is because Sweden Customs have been seizing airsoft packages addressed to recipients below 18 years old. And they would not allow these packages to be collected by recipients’ parent nor somebody else."

Skulle förstå om det var ett vapen jag köpte, men nu var det en lampa, vilket gör mig lite förvirrad.
Någon annan som har stött på detta? Känns ju sådär att behöva skicka bild av leg för att de skall skicka varan.

Tack på förhand!

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av p33krN »

Det är bara att svara att dem ska skicka den ändå.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Uffe_C
Inlägg: 28
Blev medlem: lör nov 08, 2014 7:39 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av Uffe_C »

Det är ju tur att tullen inte är lika hårda på kopior :)

/u

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av The_Hitchhiker »

Det är praxis för nya kunder hos dem. Gör som du känner, jag skickade ett foto när jag beställde därifrån första gången.
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

JormTheGiant
Inlägg: 2
Blev medlem: tis feb 02, 2016 4:24 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av JormTheGiant »

Tack för alla svar! Mailade dem och sa att jag inte kände mig säker att skicka ID över mail, de svarade att de egentligen bara behövde namn och födelsedatum med allt annat censurerat. Blir nog att göra så.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av Stag »

Samtidigt kan jag ju hitta alla uppgifter som står på ditt ID på nätet, då det är offentliga uppgifter. Du ger inte bort några hemligheter genom att skicka en bild på ditt ID.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av p33krN »

Beställde en rail därifrån och fick även samma fråga.

Jag svarade dem på detta sättet:
Please cancel my order and refund my money. I will order from a better store who does not require this info for shipping airsoft accessories. This is not your job to control. It is the job of the customs office.

If you want to do the extra job of controlling the recipients age, then use an online lookup service for controlling the age. But do not hassle me about photocopying my drivers license.

/Best Regards
xxxxxxxx
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av Maercosh »

Och vad fick du till svar p33krN? :lol:

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av p33krN »

Fick svar efter några timmar med att ordern är skickad och ett kollinummer.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: Redwolf kräver bild på ID-kort

Inlägg av Wiggen »

@p33krN: Bra att du visade dem var skåpet ska stå. Inget svar om varför de fjantar sig?
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Skriv svar