post från hong kong

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: post från hong kong

Inlägg av Hälge »

Posten levererar väl inte ens pistoler?
Dom klassar väl airsoft/repliker som riktiga? Har läst här på ASS att det var nån som fick sina prylar tillbakaskickade. Själv undviker jag posten när det är utrikes frakt.

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: post från hong kong

Inlägg av Welle »

gasvapen/replikor kan slinka igenom posten, men har man otur så kan dom skicka tillbaka den till ursprungsland då dom inte hanterar vapen/vapenliknande föremål

UPS har inga synpunkter alls när det kommer tillairsoftprylar
Lite finare, lite bättre

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: post från hong kong

Inlägg av Maercosh »

Hur ska jag kunna byta till ups då? Fanns endast flyg-posten för 400kr som alternativ

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: post från hong kong

Inlägg av Dj_komodo »

oroa dig inte där heller, med över 40 gbb från hong kong så har det aldrig hänt att dem skickat tillbaka något. På vissa paket har det t.o.m. stått klart och tydligt på paketet "Airsoft pistol" "toy gun" "GBB pistol". Det roliga är att det var paket som tullen inspekterade.
Men men, sen kan man säkert åka på en surgubbe/gumma på posten så helt 100%igt är det inte...

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: post från hong kong

Inlägg av NonEx »


ProPain
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jun 07, 2012 8:24 pm

Re: post från hong kong

Inlägg av ProPain »

Har inte haft några problem med posten än men UPS gillar att skicka paketen lite hur som helst(Veckans packet har än så länge åkt Hong Kong => Malmö =>Dubai => Köln => Malmö och detta är tyvärr inte första gången liknande händer.) och har du inte ett UPS My choice konto eller möjlighet att sitta hemma och hoppas att paketet kommer någon gång under den utlovade dagen så går det inte att ändra leveransadress innan de misslyckats leverera paketet en gång.

Att de saknar motsvarigheten till DHL och Schenkers Service Points så man i alla fall i Malmö är tvungen att ta sig ut till Sturup för att hämta paket där är ännu en anledningen till att jag föredrar att använda mig av andra alternativ än UPS.
Armchair mercenary since ´79

Affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=24993

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: post från hong kong

Inlägg av Maercosh »

Nu har äntligen mitt paket kommit till Sverige men det har skickats fram och tillbaka mellan UPK Malmö och Toftanäs flertal gånger.
Ringde tullen och kollade om de behövde några uppgifter men så var det inte, de ska skicka iväg paketet imorgon.
Däremot tror jag att jag kommer få betala en avgift för import, det står: Tilläggstjänst(er):Importavgift
Är det då tullens avgift på 4% eller momsen på 25%?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: post från hong kong

Inlägg av BlackGoat »

Högst troligt tullens avgift på 125kr + 25% på det skrivna värdet.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Garderob
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jun 18, 2012 2:53 pm

Re: post från hong kong

Inlägg av Garderob »

Lånar tråden lite,

Jag beställde en bössa från Bunny Work Shops, Skickades i lördags och jag fick kollid.
Men söker jag på den på hongkongs post sida så kommer inget upp. Har alltså gått 5 dagar (3 svenska arbetsdagar) och ingen information finns alls om paketet. Någon som varit med om liknande?

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: post från hong kong

Inlägg av Wiggen »

Trackitonline.ru <== the shit för att söka utrikesgrejer.
Ditt kolli kan gå med alla möjliga konstiga speditörer så det är inte säkert att det syns på Hong Kong post.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Skriv svar