Resonerande kring pang-"regeln"

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
killet
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 20, 2012 6:41 pm

Re: Resonerande kring pang-"regeln"

Inlägg av killet »

Jag har nyttjat "reglen" ett flertal gånger för att skona motståndarna. mestadels på milsim och jag tar alltid träff på pang hur osannolikt det än kan vara såvida det inte framgår Tydligt i reglerna att reglen inte används.
Alla gånger har varit tillfällen då man antingen lurat i bakhåll eller smygit sig på motståndaren.
Inom en meter eller två. men säger aldrig pang utan istället lägga fram frågan (om det är uppenbart) "Tar du träffen?" om pangreglen inte nämts på spelet, eller om det är en dominerande position "Ta träffen"

I dessa tillfällen tycker jag det är en sjukt bra grejj då jag själv skulle uppskatta detta.
Har däremot sett denna regel missbrukas på CQB områden framförallt.

Exempel. En kille hoppar ut ur ett hörn framför ca 5 motståndare och skriker pang,pang,pang,pang,pang ni är alla döda.

Detta tycker jag är löjligt då man lätt hunnit söka skydd eller dragit eld mot honom på minst 3e panget, samt, hur fan vet man vem han/hon pangade först xD


Jag tycker att i slutändan så är det alltid en bb träff som är en träff om det skulle vara oklarheter.
Om man väljer att panga någon måste man vara medveten om att den inte vinner över ordinarie träff. Den som skjuter tillbaka efter ett pangande kan ju klassas som en duchebag, men samtidigt var detta då en risk spelaren som pangade var medveten om.

Tar man träffen på en uppenbar pang bör man klappa sig själv och motståndaren på axeln för bra och schysst spel.

Kanske bäst att bara sätta en cqb trimmad träff i västen.

@Thinker
Dock är det ju jävligt korkat av spelare som tar av sig skyddsglasögon under spelet.
Man kan alltid skydda sig med att allt spel sker på egen risk osv. men hur kul är det att ha på samvetet att man skjutit ut ögonen på en god airsoftvän... :cry:
Dock är det ett helt annat ämne.

Skriv svar