Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
lakasarfan
Inlägg: 10
Blev medlem: tis aug 09, 2016 8:09 am

Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Inlägg av lakasarfan »

Beställde ett sånt här vapen: http://gunfire.pl/product-eng-115220132 ... plica.html samt en del kulor från gunfire.pl den 27/7. Dagen efter skickades grejerna och jag fick ett trackingnr av GLS och följde paketets väg fram tills att det anlände till Sverige, tisdagen den andra augusti. Då förväntade jag mig att det skulle ta 1-2 dagar innan paketet skulle dyka upp vid mig, men ded dröjde fram till 22:03 på torsdagskvällen innan det dök upp någon uppdatering på trackingsidan, och då stod det exakt samma sak som den första uppdateringen:
The parcel has reached the GLS location
Sedan dess har det kommit två uppdateringar till då det har stått exakt samma sak, en i tisdags och en igår kväll, men inte ett skymt av paketet.
Jag är orolig att det blivit något knas med tullen eller liknande efter att ha läst några andras erfarenheter med tullen här på ASS och det känns ej som en bra start på min resa inom denna hobby. Det här är nämligen mitt första vapen och jag har planer på att desta på airsoft på riktigt så snart jag får min bössa... :roll:

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Inlägg av Gwlyddyn »

Vad får du för information om du söker på Schenkers sida?

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Inlägg av Mickepicke »

Har haft samma problem, skriv eller ring till dom så löser det sig. Kan vara så simpelt att se inte har din portkod exempelvis

lakasarfan
Inlägg: 10
Blev medlem: tis aug 09, 2016 8:09 am

Re: Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Inlägg av lakasarfan »

Det står ett flertal olika nummer på GLS trackingsida men inget av dessa ger något annat än:
Inga sändningar hittades

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Inlägg av Dj_komodo »

Det är schenker som har hand om paketet när den hamnar inom Sveriges gränser. Den kommer hamna hos ett schenker ombud och det tar ett tag innan du får hem ett brev där det står att du kan komma och hämta den. http://WWW.schenker.se går du in för att söka

Schenker tar alltid mer tid på sig än posten...

DefconEagle
Inlägg: 43
Blev medlem: tor maj 17, 2012 11:05 am

Re: Paket från gunfire.pl med GLS kommer inte fram??

Inlägg av DefconEagle »

Hämtade precis ut ett paket från gunfire som skickades med GLS. Som tidigare nämnt ovan är det Schenker som har hand om dessa paket. Önskar du söka efter paketet på Schenkers hemsida använder du "Swedish parcel number" som du erhåller från GLS tracking sida. På så sätt kan du även checka ut ditt paket dagar innan Schenkers snigelpost når fram till dig eftersom löpnumret blir tillgängligt på spårningssidan när paketet är framme hos ditt ombud.

Skriv svar