Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Hur upplever du Rats i helhet

Vet ej
28
31%
Helt Fruktansvärda!
16
18%
Dåliga
10
11%
Bra
25
28%
Super bra bästa som finns!
11
12%
 
Antal röster: 90

Crawler
Inlägg: 6
Blev medlem: sön okt 09, 2016 2:37 pm

Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Crawler »

Vad är eran uppfattning utav rats i södertälje?

Jag har varit där några gånger nu och jag tycker bara det blir sämre och sämre. Känns som att GM inte är intresserade och skiter i spelen och dem är fruktansvärt dryga och ska vara GUD hela tiden, Sen om det blir en konflikt så ska dem alltid lägga sig i och göra saken värre,(Fasten man kan lösa den lätt själv).
Tar lång tid att chrona in bössan och banan är rätt tråkig.
Jag är ärlig! och jag rekommenderar ingen att åka dit, är inte värt dem 80kr och den tiden

Vad tycker ni andra? är det bara jag som fått denna känsla? '

MWH
Crawler sthlm

Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Eadcruzher »

Finner det intressant att dom fortfarande inte lagt ut sina regler på internet. Men ja, RATS har tappat ganska rejält senaste året. Chronar med skumma vikter, egna trimgränser som är ganska extrema med mera.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av p33krN »

Jag har varit där ca 6 gånger.

+Bra bana
+Många deltagare
+Oftast bra träfftagande

-Går inte använda swish för att betala spelavgift år 2016.
-Reglerna finns inte på nätet.
-Kronograferingen tar inte hänsyn till "Joule creep".
-"Pangregeln" överanvänds och används till fel situationer (inte arrangörens fel, även om arrangören kan påverka).
-Mycket obefogat gnäll från en del av deltagarna (även här inte arrangörens fel, även om dem kan påverka).

Det är väldigt många nybörjare och speedballspelare på banan. Jag kan förstå att man som arrangör tröttnar och börjar dra alla över samma kam. Dock så måste arrangörerna sluta med sin attityd mot seriösa och erfarna spelare och behandla dem som barn. Det handlar om ömsesidig respekt. Man kan inte förvänta sig som arrangör att få respekt av någon om man själv inte behandlar folk med respekt.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Purvins »

Ovettiga arrangörer med tråkig attityd och konstig syn på hobbyn, verkar inte ta åt sig av konstruktiv kritik på plats. Allmän okunskap kring hur chronografering fungerar och vad som påverkar utgångshastighet och anslagsenergi och till detta så tar den extremt lång tid på plats.

Favoriten från förra året när arr. försökte se till så alla hade träffduk genom att förespråka "Man skjuter tills duken är uppe", så att skrika träff eller räcka upp handen innan man fått upp duk innebar fortsätt skjut.


Enda anledningen att spela där har varit brist på andra områden i närheten.

Herr_erlandsson
Inlägg: 41
Blev medlem: tis jul 26, 2016 12:06 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Herr_erlandsson »

Lirat där ett antal ggr och enda jag kan hålla med om är att kroningen skulle kunna få sig ett lyft, tex att man har en lista på folk så att man slipper skriva upp alla uppgifter varje besök. Tycker gm's sköter sitt nästan gratis jobb bra, snarare att en del spelare inte vet hur man uppför sig. Träfftagandet varierar men är generellt bra. Banan funkar bra för dom spel som körs (max en timme / spel) man kan ju alltid bygga och förnya men sånt kostar flis och arbetskraft.

Crawler
Inlägg: 6
Blev medlem: sön okt 09, 2016 2:37 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Crawler »

Ja jag har också fått denna uppfattnig och jag kommer dra mig för att spela där i fortsättnigen, som någon skrev tidigare, så spelar man där för att det är brist på andra spelställen, Jag har vart i kontakt med dem och gett dem några väckarklockor men man fick bara skit tilbx fasten jag försökte hjälpa dem. Dem värkar vara fruktansvärt inkompitenta och bryr sig´nog inte så mycket om det går åt helvete som det börjar göra för dem nu. Var 20 spelare där i söndags, det brukade ändå vara 70-100+ som var där och spela förut :/

Slutats: Jag kommer inte lägga mina 80kr på deras spel i fortsättnigen, Jag vill inte sponsra några puckon som ändå inte vill jobba för en bra upplevelse, Så vad betalar man för?`lite arrangemang vill man ju se!! Men det är ju helt dött, Förut från en person, Den dära tjejen som är där ibland, Hon är enda trevliga och vettiga verkar det som

sarkary
Inlägg: 2
Blev medlem: mån okt 10, 2016 4:18 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av sarkary »

Hon är den enda vettiga där ja! trevlig, skämtsam och lätt att ha och göra med. har stött på 2 till 3 vettiga arr till där, en äldre man och sen någon med skägg och keps. Där efter är jag inte speciellt imponerad av deras arrangörer. Stå och skrika håll käften åt besökare är inget att hänga i julgranen. Jag har besökt banan 4 gånger och kommer aldrig besöka banan igen!

Deras 700 mils långa regel "bok" som sitter på vägen tar timmar att läsa. och sen stämmer inte ens dom reglerna överens med deras chroning och vad deras gm säger. Jag var där senast i söndags det var ca 20 spelare där. Otroligt synd då gm va helt okej för första gången på lång tid. Jag frågade på plats om dessa skulle vara gm nästa söndag. Det skulle dom ej. det va dom personerna som beter sig mest illa av alla som kommer va gm nästa helg. så jag rekommenderar folk att stanna hemma på söndag och inte åka dit! Köp co2 eller gas för pengarna istället för att åka dit!

faither
Inlägg: 7
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:25 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av faither »

Måste säga att det är riktigt intressant att de som klagar mest här uppenbarligen endast skapat sitt konto just för att klaga här, har endast läst inlägg själv på ass, skapade en användare just för att jag kände mig tvungen att uppmärksamma detta

"Crawler" profilen skapad typ 10 min innan hans inlägg, och lika så "sarkary"

Jag har spelat på R.A.T.S sedan 2014 och har inte upplevt något av detta, snarare motsatsen, enda banan jag spelat på där du har GM som aktivt arbetar emot "fusk" och dålig attityd i min mening

får känslan av att någon blivit "butt-hurt" och försöker ge igen, men vågar inte göra det under sitt riktiga namn, jag har själv kommit med konstruktiv kritik till R.A.T.S Arr och redan söndagen där på sett en förändring, allt kan ju självklart alltid bli bättre, men att måla upp en sådan bild som ni gör är ju bara ren lögn.

och ja, jag skapade denna profil endast i syfte att kommentera här, ser jag sånahär lögner kan jag bara inte vara tyst.

Crawler
Inlägg: 6
Blev medlem: sön okt 09, 2016 2:37 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av Crawler »

Roligt antydande, jag har skapat mitt konto nu för att jag inte haft ett konto tidigare, och jag blev så trött i söndags då det inte var något folk, och jag förstår varför folk inte kommer, och min identitet när jag lirar Airsoft är crawler så bara och komma hälsa om du ser mig, (står på både hjälp och arm) sen är det ju en röstning och det dem flesta värkar ju tycka som mig, så något är det som är fel, varför inte bara ta åt sig och göra det bättre? Och se detta som en väckarklocka ?

faither
Inlägg: 7
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:25 pm

Re: Rats Södetälje(Sthlm), Bra eller Dåliga?

Inlägg av faither »

sarkary skrev:
"Jag har besökt banan 4 gånger och kommer aldrig besöka banan igen! "

"Deras 700 mils långa regel "bok" som sitter på vägen tar timmar att läsa"

. "Otroligt synd då gm va helt okej för första gången på lång tid."
Klockrent exempel här

Du har spelat på banan 4 gånger, men ändå var det första gången på länge dom var bra, går inte ihop i mitt huvud iallafall.


Sen skulle jag knappast kalla reglerna 700 sidor lång, snarare generella regler som tar 5 min att läsa igenom, är väl 6 A4 att skumma igenom 1 gång, och är inget speciellt med reglerna, men vad vet jag har inte läs svårigheter eller andra saker som förhindrar min förmåga att förstå det skrivna språket

Skriv svar