Har hobbyn dött lite?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Callahan »

Vi får hjälpas åt att sprida det positiva med detta stället så vi kan vända trenden.
Så jävla trött på Facebook så skulle jubla om det blir lite mer drag här.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Oerlikon »

För att vara ett forum med över 10000 medlemmar så är det stendött, många inlägg får inte svar någonsin, då är det inte konstigt att folk går över till FB grupper där man får flera svar inom några minuter trots mycket färre medlemmar. Facebookgruppen Diskutera airsoft är ett bra exempel på hur ett levande forum kan vara, vi är flera här som är med där också har jag märkt.

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Bennybira »

@Oerlikon
Jag hittar knappt några vettiga grupper på facebook, och har sjukt svårt att följa trådarna.
Ser gärna att detta forumet piffas upp lite estetiskt och får leva vidare.

Ska börja sitta och svara obesvarade trådar och dra det hela vidare så gott jag kan. Verkar vara fler som är med på den tråden!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Twist »

FB är jättebra till mycket. När det gäller kunskap är det dock bäst för enkla frågor med snabba svar. Problemet är att kunskapen ganska snart försvinner "bortom horisonten" så att säga, med följden att samma personer sitter och besvarar samma frågor, gång på gång och ingen blir egentligen särskilt mycket klokare.

Jag blir helt pepp när jag ser vissa kommentarer! :D Jag var faktiskt helt förberedd på att följa ASS till graven men det verkar som om vi kanske ser rekylen av några års flykt till FB nu och det är gött att se att det är fler som känner att forumet fortfarande har ett syfte att fylla. Ett sätt att locka hit/tillbaka folk är att konsekvent länka hit när man ser frågor som har sitt svar här och att svara på frågor som ställs på forumet är också något vi kan hjälpas åt med.

Det vore jättekul om vi kunde skapa ett "nytt" forum med god stämning och hjälpsam attityd. Jag tycker att det är något som verkligen behövs i hobbyn idag.

PS. Jag har slutat permabanna folk, men jag kan göra undantag om det är någon som tycker att det är värt för att förtjäna patchen. :lol: DS
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Callahan »

Snälla kan du inte banna Grim igen bara for old times skull! ;)
No just kidding! :lol:

Skönt att det är fler som ändå tycker att forumet är värt att satsa på. :D
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Bennybira »

Har några andra åsikter om ASS - revival. Men jag vet inte om de är för känsliga.

Och sen tycker jag det är kul att någon lite nyare spelare frågar om forumet / hobbyn dött.. sen sitter vi "åldringar" om jag nu kan räkna mig som det och skriver :P Kontraproduktivt eller bidrar till aktiviteten?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Twist »

Äh, all aktivitet är bra aktivitet. ;)

Jag hör gärna dina idéer på en mera privat kanal om du vill dela med dig, Benny.

@Callahan

Jag tror att jag har slitit ut, öh, vilken kroppsdel det nu är man bannar GRIM med. :lol:

Får fina flashbacks till forumets guldålder, när vi i crew bannade Delphyn så fort vi blev lite fulla och sen bannade varandra när vi blev fullare. Gött att vakna en söndag eftermiddag och inse att det bara finns en enda admin som fortfarande har tillgång till forumet. :lol:
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Bennybira »

Gör mig till admin i 5 minuter så kan jag banna Grim! Har aldrig provat :O

Jag kan nog ta det här. Lika bra.

Hobbyn har, i skåne iaf. Haft en del privata motsättningar / drama / sabotage.
Om dessa är påstådda eller verkliga vill jag inte ta ställning till, av förklarliga själ.

Dessa motsättningarna skapade enligt mig splittringar i hela airsoft-sphären.
Det gjorde även att hela airsoft-arr-svängen kändes mycket mindre transparent.
Klagomål framfördes inte längre, tidigare öppna diskussioner blev mummel bakom kulisserna.
och vissa grupperingar försvann så gott som helt från forumet.

Detta är hur jag upplevt det. Inte nödvändigtvis så det varit.
Vill vi / ni att detta stället ska funka igen bör det locka till sig arrangörer.
K&S bör inte vara forumets viktigaste funktion..

Sitter inte på några konkreta lösningar men har tankar :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Twist »

Jag vet inte heller exakt hur det egentligen har gått till, vem som har gjort vad mot vem osv, men jag har fått exakt samma uppfattning som du, Benny. Jag håller med om att börsen inte kan vara forumets enda syfte utan att det är arrangemang och arrangörer vi borde satsa på.

Det är bara att spåna. Vad behöver arrangörer som de inte kan få någon annanstans?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Har hobbyn dött lite?

Inlägg av Bennybira »

Exempel / förslag.

- Egna stängda forumsdelar. För att undvika spionage / sabotage.
- En aktiv dialog med Crew om förbättringar / problem
- Öppenhet/Neutralitet, iaf inför crew, om vissa personliga motsättningar. Anser att Crew ska ta neutral sida där.
- Ett fungerande bokningssytem. Eventuellt ett betalsystem.
- Snabb hjälp med att ordna forumsdelar / trådar inför spel. Alla är inte tech-freaks.


det är några kvicka jag kommer på :D

Skriv svar