3d printad army of two mask?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

3d printad army of two mask?

Inlägg av Blomman94 »

Fick nyss idén att man kanske skulle kunna 3d printa en mask i stil med spelet army of two!? Självklart måste ju masken vara ganska tjock men är detta möjligt tro?

Idén är att ha glas med Vent system i masken mot imma med lite fläktar

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: 3d printad army of two mask?

Inlägg av slimz »

Du skulle säkert kunna göra det men om du printar i flera delar. likt denna https://cults3d.com/en/3d-model/fashion ... f-two-mask

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: 3d printad army of two mask?

Inlägg av Swalas »

I flera delar och rätt material så ska det inte vara några problem.

Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

Re: 3d printad army of two mask?

Inlägg av Blomman94 »

Har aldrig satt mig in i 3dprinting, finns det olika varianter av program där man ritar upp CAD filer?

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: 3d printad army of two mask?

Inlägg av slimz »

Kontakta min kompis elias strelok barsuk fällding på fb eller vår lagsida kollektivet airsoft. Han har nyligen börjat printa och designa saker i 3d.

Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

Re: 3d printad army of two mask?

Inlägg av Blomman94 »

Juste ja! Ska snacka med honom då 😁

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: 3d printad army of two mask?

Inlägg av MODDAN »

Jag håller själv på och leker lite med 3d-skrivare med anspelning på hobbyn. Det absolut bästa är att du sätter dig och leker med Fusion360. Tar ungefär en vecka att lära sig. 10 dagar om man är lite dum i huvudet.

Sedan kan du designa och färdigställa det mesta.
Har egenhändigt designat korn och sikte till Glock, patroner till Dan Wesson 715, och andra godsaker. Allt som krävs är lite fantasi och att man vet begränsningarna gällande skrivaren man använder. Försöker själv designa saker så stöd inte behövs vid utskrivning genom att ha branta vinklar med mera, eller helt enkelt vinkla objektet rätt i Cura innan utskrift.

Ett enormt bra verktyg, som jag försöker övertala Regeringen (läs: flickvännen) om att vi måste köpa in är en laserscanner. Att kunna sätta ett objekt på en Lazy Susan, scanna in den och få ett näst-intill färdigt objekt i datorn man kan justera vore guld. Problemet är bara priset och argumentationen hemma.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Skriv svar