En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
mozzelini
Inlägg: 53
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:58 pm

En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av mozzelini »

+1 på ovanstående inlägg!

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

Hah bra där Tamaz! Den kapitalistiska lösningen på problemet!

Fast som det verkar så kanske det inte är ett problem alls. Det var mest en tanke som slog mig, men det har kommit fram mycket bra fakta här. Tackar för det!
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

HubbeGubben
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:54 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av HubbeGubben »

Varje gång en airsoftare drar hem en ballistisk hjälm som det är lead time på och liknande, så nekas väl en soldat eller polis istället? I teorin, och säkerligen även i praktiken, kan ju det t.om leda till att någon blir dödad för att de inte har den utrustning de kanske behöver.

" - DU tyvärr så har vi en hjälm förlite nu när vi ska ner till Afghanistan, MEN vi har den här kartongen som ligger här och skräpar, det är väl lugnt om du tar den istället?"


Låter det troligt? ICKE!
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Le Gradovic »

Det ligger väldigt mycket politik i utrustningsvalen, omfattade av stora kontrakt som måste uppfyllas mot kontraktsinnehavaren i första hand. Detta gör att soldaten aldrig behöver stå och vänta längre än vad som var tänkt bara för att ett gäng glada grabbar från Sverige köpte upp alla deras ESAPI-plattor. Visst kan det hända att vissa soldater uttrycker frustration över att se airsoftare springer runt med senaste prylarna medan de fortfarande väntar på att förbandet skall få ut detsamma. Men då handlar det oftast om byråkratiska hinder, inte tillgångsbrist.

I samma anda som ovan:
"Splitterskydd? Nej dom sålde vi till Göteborg, här har du några liggunderlag och en sax!" ;)
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

@Hubbegubben, nice med spydig attityd. FAST-hjälmar är inte något som tilldelas amerikanska soldater, det köps privat från Ops-core. Därav är det möjligt att du köper en som annars hade gått till en soldat.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

HubbeGubben
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:54 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av HubbeGubben »

Då har jänkarna tur, då jag inte köper från dom ;)
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Mason »

OM du nu vill moralisera kring det här så tänk så här istället. För varje krona du spenderar på RS prylar ger du tillverkarna större möjligheter att utveckla nya fantastiska produkter! :P

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

Bra sagt där Maison! Så kan man ju alltid se på det.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av viqs »

Stag skrev:@Hubbegubben, nice med spydig attityd. FAST-hjälmar är inte något som tilldelas amerikanska soldater, det köps privat från Ops-core. Därav är det möjligt att du köper en som annars hade gått till en soldat.

Och du är beredd att backa upp det med lite solida fakta? För Ops-Core har t ex inte alls utvecklat en kruka åt DEVGRU? AF PJs, CCTs och SEALs köper nog också alla själva in sina krukor? Läs på hur verkligheten ser ut innan du sprider okunskap.

Desseutom, som MIL och/eller LEO så erbjuder vissa företag "förtur" om du inte handlar genom officiella kanaler för t ex unit purchases osv
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: En tanke mot att införskaffa vissa RS prylar i airsoft

Inlägg av Stag »

Sprider okunskap? Jag har inte sagt att jag vet något. Jag sa redan i första posten; "Tillrättavisa mig gärna om jag är helt ute och cyklar".

Man måste bli anti och aggressiv för att man inte håller med. Presentera de fakta du har så rättar jag mig, istället för att börja kasta paj och säga att jag sprider okunskap.

De som hade input har i varje fall gett den, och jag känner mig nöjd med det som kommit fram. Saker jag inte visste innan, som jag vet nu. Jag anser inte själv iallafall att min tanke var så otroligt far fetched.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar