DEVGRU "Impression"

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

DEVGRU "Impression"

Inlägg av Zentix »

Tjena!

Nu har jag och min vän tänkt göra en Devgru impression, lite halvt baserat på utrustning som användes vid Operation Neptune Spear.

Vi kommer att köra Repro på den mesta utrustningen, och främst köra på Flyye's saker.
Vi tänkte bara lägga upp lite vad vi tänkt köpa och få lite respons på utrustningen vad som ska ändras för att passa in.

Hjälm:
Inspirationsbild
[bFast Helmet(Ballstic Style, AOR1, Premium version)[/b]
Night-Evolution Charge Mpls
Night-Evolution MANTA STROBE
Repro L4G19 (Tan)

Firstline:
Flyye BLS Belt (AOR1)
Repro Blackhawk CQC hölster (Digi desert) - Här undrar vi om man kan köra på detta hölster eller det är något annat som gäller, och på färgvalet så kanske det ska vara svart istället?
Repro LBT-9022B (AOR1)
2x Fast mag

Secondline:
Inspirationsbild
Flyye 6094 (AOR1) med tripple m4 mag insert
Flyye Molle Administrative/Pistol Mag Pouch (AOR1)
Flyye MOLLE Single M16 Mag Pouch (AOR1)
Flyye Yote (AOR1)
Sen kan lite tips på andra fickor vara intressant.

Patchar:
Svarta US IR patchar - Dessa tänkte vi ha
Hur ska man rocka dessa, en på hjälmen och en på PC'en?
Sen vill vi ha Callsign patchar som dessa, en på hjälmen och en på armen. Dock har vi letat som muppar var man kan beställa sådana. Någon som har någon bra sida?

Uniform:
Allwin Combat shirt och Combat pants (AOR1) - Vet att några har skrivit att Emersons uniform är skit och vissa säger att den fungerar hur bra som helst. Allwin sägs ju göra en av den bästa kopian. Är lite lost på denna punkt.
Allwin Combat shirt och Combat pants (AOR2) - Tänkte ha AOR2 hemma också ifall man vill dölja sig lite bättre i de svenska skogarna :)



Detta är lite vad vi tittat på än så länge och vi vill bara ha lite repsons av experterna här. Hoppas inte det är för mycket att ta in och tänkte om där blir bra med svar kan man sätta denna tråden som riktlinje till de som vill köra Devgru :)
Senast redigerad av 5 Zentix, redigerad totalt 0 gång.
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Mason »

Ingen seal fantast men en sak är jag helt säker på. Semapo Gear sopar mattan med både Allwin och Emerson gånger 10.

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Frost »

Tråkigt bara att dom inte verkar göra AOR2....

Vad hade du tänkt för budget?

Och bössa? Står inget om det så jag blev nyfiken.

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Zentix »

Maison:
När du säger sopar mattan, menar du kvalitetmässigt eller camomässigt eller båda ? :)

Sen visst förstår jag att dem är bättre men prislappen är ju också lite bättre ca 170$ mer än ett Emerson sett.

Har själv Emerson G3 MC combat pants och kör med dem nu. Och dem är jag jätte nöjd med.

Jag får ta och kolla vidare lite mer på det :)

Frost:
Ja hade tänkt runt 4000:- då nuvarande saker ligger runt det.

Bössor kör vi så länge med våra Block II M4'or som sedan kommer ersättas med HK416 och evetuellt nån MP7'a

Till er andra våra största frågetecken är följande
NVG Mount Unkown - Vi vet inte riktigt vilket NVG fäste som ska användas, då vet inte kan se vilket det är på inspirations bilden (Tips?)

Flyye BLS Belt (AOR1) - Igentligen använder dem riggersbelt, men vi är sugna på BLS och då man som Seal kan vara lite fri med gear så tänkte vi köra detta då vi gillar att använda BLS. Tankar?

Flyye MBSS Hydration backPack (AOR1) - Frågan är om man ska köra MBSS eller Yote backpack eller man bara ska ha en Hydrationpouch?
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Mason »

Äkta materiel. Så båda delarna. Gör det bara ;)

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Hoggie »

Här kommer lite tips!

Semapo Gear gör otroligt bra AOR1, och för AOR2 har ni Toy Soldier, och FFI. Jag själv kör med FFI AOR2, och är nöjd.

NVG Mount som används av NSWDG är Wilcox L4G19 Tan, så där har ni det klart. Vanilla side teams kör Wilcox L4G24, i Svart.
FMA gör riktigt bra kopior på Mantan, så satsa på den iställer för NE.

MBSS pack är något utdaterat, så jag skulle satsa på en Yote om ni känner att det behövs extra prylar på spel.
Om du kör en insert i 6094an så kommer den bli otroligt bulkig och otymplig med en Triple Mag Pouch, kör en Enkel magficka för 2x stanag mag på ena cummerbundet, då sparar du plats och får med dig 5 mag på västen.
Radiofickorna kan ni skippa, det finns inbyggda radiofickor på 6094an, i cummberbundsen, sparar ni pengar och plats!

Och till sist! För gudsskull, köp inte Flyyes IFAK. NSW kör med LBT-9022B (Blow-Out Pouch). Toy Soldier gör bra kopior på denna i både AOR1 och 2.

Slänger upp en länk till en bild på min NSW väst, som fungerar utmärkt för mig.
http://i.imgur.com/3TxqIqs.jpg

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Zentix »

Hoggie:
Tack för din väldigt nyttiga respons!

Bra tips med configen på västen, kommer köra med inserts och en 2xStanag ficka.
Flyye's IFAK skippar vi och letar reda på 9022B.

Dave:

Personligen älskar jag feta 1st lines :)
Kommer bli att skaffa Yoten.
Ska jag skaffa det pga det är bättre eller för att dessa förekommer mer hos Sälar?

Uppdaterade huvudinlägget med lite mer info, och kom på att patchar måste man ha :)
Patchar:
Svarta US IR patchar - Dessa tänkte vi ha
Hur ska man rocka dessa, en på hjälmen och en på PC'en?
Sen vill vi ha Callsign patchar som dessa, en på hjälmen och en på armen. Dock har vi letat som muppar var man kan beställa sådana. Någon som har någon bra sida?
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

roosenquist
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jun 10, 2013 9:41 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av roosenquist »

Dragonred Airsoft har ju Fast hjälmarna i Maritime cut nu, så det kan ju vara värt att kika på.
Sen kan man ju skicka in dom och hydro dippa dom hos något företag som har tillgång till aor1 (såg något på facebook förut som gjorde det) om man ska vara extra cool! :D
Angående hydration så berättade ju "Owen" att dom brukade ha dom i fickan på ryggen där du stoppar in sapi plattan och gjorde ett hål i toppen där man drog ut slangen. Source gör bladders som är mer fyrkantiga för att passa bättre där.

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av kreator »

Bild

Emerson G3 på min altan.

Fördel:
*Exemplariskt sytt! Gogo chopchajjnes!
*Billigt!

Nackdel för folk som avser att nyttja på milsim osv:
*Färg/mönstring är "lite" off? (Hejda eder!)
*G3 stajl finnes inte som AOR1 for RS. Isf äre AC catt som gäller.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Zentix »

Fint med mer Input!

roosenquist
Hjälm kommer vi få kolla vidare på hur vi ska göra, just nu äger vi varsin Ops Core Fast Repro hjälm i Tan, detta är ju dock modellen med hål i eller vad man ska säga.
Hydration kommer ligga i Yote'n och när inte den är på kommer man nog köra så som du säger i Sapi plates utrymmet då jag har kört så på andra västar :)

Kreator

Gött med bild! Vad jag kan minnas har du en Phoenix 1961G i AOR1, hur bra stämmer den överens med riktiga AOR1 mönstret. För i mina ögon går ju den jäkligt bra ihop med Emerson's AOR1.
Sedan finns ju Emerson i AC cut med, dock som helt sett. Är där lika bra chopchajjnes sömmar på dem som på G3 om någon har koll?
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

Skriv svar