AOR2

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: AOR2

Inlägg av Le Gradovic »

Tilläggas skall att asiatiska storleker oftast är helt vansinniga och verkar se Michael Moore som den typiske västerlänningen. Köpte in en Allwin för att temporärt komplettera en uniform i jakt på Crye, och deras storlekar kan enklast beskrivas som "kort/tjock". XL var för korta för mig, och mil breda i midjan samt lår. Därtill funkar inte knäskydden hundra eftersom de är sydda lite annorlunda, med mindre "fritt" tyg i skrevet. Sedan dess har jag bara plockat hem Crye. Det tar lite tid, och kostar lite extra. Men man blir aldrig missnöjd.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Harris
Inlägg: 36
Blev medlem: tis sep 18, 2012 12:19 pm

Re: AOR2

Inlägg av Harris »

Är det någon som har vetskap om hur tru FFI's sizes är? Ni som äger ett set, en del säger att dom är som US bdu size chart. Har normalt US bdu xl som bör motsvara ca 110 midjemått medans FFI's chart säger att deras xl är runt 102. Så frågan är, är de generösa i midjan eller är det standard " asien gå upp en size" som även gäller här? ;)
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: AOR2

Inlägg av Erka »

Då jag hade FFI så fick man snarare gå ned en storlek då de var så otroligt stora i midjan och låren.
Har aldrig tidigare haft problemet att medium blivit för stort då det alltid suttit som handsken. Detta gäller även för Allwins variant.

Hoppas det var till hjälp!

Harris
Inlägg: 36
Blev medlem: tis sep 18, 2012 12:19 pm

Re: AOR2

Inlägg av Harris »

Väldigt tacksamt, det är vad jag har hört också. Jag kör på ett XL set, blir nog bra. ;)
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: AOR2

Inlägg av OlleBlue »

Hur pass kass är emerson AOR2? Har en oproportionerlig kropp så kan inte köpa Allwin tex för de säljs ju bara ihop med CS och byxa, och har inte pengarna att slänga ut på Toysoliders eller dyl.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: AOR2

Inlägg av Oiric »

@OlleBlue:
Jag tog med mig mina NWU-brallor i äkta AOR2 till Röda Stjärnan just för att jämföra Emersons mot dessa och jag måste faktiskt säga att det är oerhört nära. Mönstret är perfekt och färgerna är så nära man kan komma. Färgerna är helt klart bättre än AllWin även om AllWin också är mycket bra.

Fördelen med Emerson på RSM är ju att du kan köpa delarna separat och kan således ha olika storlekar uppe och nere.
Mitt tips är dock att försöka ta sig till en av butikerna (Stockholm, Göteborg eller Malmö) och testa hur storlekarna passar just dig.

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: AOR2

Inlägg av OlleBlue »

Tack för infon Oiric! Slutade med att jag köpte AOR2an från Emerson ändån, och jag är nöjd med mitt val, väldigt små i storlekarna på brallorna, men det får man väl förvänta sig från Kina. :)
/Olle

druqs
Inlägg: 3
Blev medlem: sön aug 18, 2013 1:47 pm

Re: AOR2

Inlägg av druqs »

Bumpar upp denna lite, hoppas det är OK.

Har det kommit ut några nya vettiga alternativ? En i laget beställde hem ett Allwin-set i storlek XL som jag testade. Byxorna var ok i längd men för stora i midjan och tröjan var på tok för kort då jag är 196 cm lång.

Det verkar även som att Toysoldier inte levererar längre då både byxor och tröja står som "Sold out" på hemsidan.

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: AOR2

Inlägg av OlleBlue »

Som jag förstått det så kan du kontakta Kevin som har TS så kan han fixa custom tröjor.
/Olle

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: AOR2

Inlägg av Krille »

TS tröjor kan ta vääldigt lång tid att få in även om man skriver direkt till honom på FB eller mailar.
Men grejerna är helt klart värda väntan.

Finns ju ett nytt märke som heter Semapogear.Färgerna stämmer, stretchen är i strumpbyx tjockleck så Kvalitén är sådär.. Dock det finns endast i AOR1/MC för tillfället.

Själv skulle jag skrivit till TS som nämnt ovan trots det kan ta lite tid. Helt klart värt det om man inte vill impulsköpa ett par Allwin (Eller om inte kinastorlekarna stämmer..)

Skriv svar