US Army Ranger utrustning

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

Närmare bild:
Bild
Bild

Det är ett Crye Precision-överdrag som skickades ut till en av mina vänner i UKSF. Det gick under ett kort slag att köpa av Level Peaks också, men hade fel produktbild, så även om det såg ut att vara ett annat överdrag så var det ett sånt jag har man fick i lådan. Min skiljer sig dock lite med att den har andra kardborreytor (på samma sätt som Ranger 75th-överdragen).

I övrigt är den deckad med Wilcox L3G10 Bracket, Surefire HL1-C-TN och FEDCAP MS2000.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Den är läcker måste jag säga! Är riktigt sugen på att skaffa allt NU! Har ev. Ett par Comtac II på g iaf. Så det är ju en början.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Jag kommer nog med störst sannolikhet vara helt klar med utrustningen till sommaren ifall inte något skiter sig, så jag är definitivt sugen på en photoshoot, visserligen bor jag i Karlskrona men för en sådan trevlig sak så kör jag mer än gärna upp till Uddevalla :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

RI (9-10 spelare) samt Sea Shepherds (runt 10 spelare tror jag?) kör också Ranger 75th 2010/2011 i VG-trakterna.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Jo då har spelat med RI på HAM samt Nordic Operations och med Sea Shepherds också, dock så spelade jag som PMC på bägge men jag vet vilka de är :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Djihani »

Vi är la 11st numera tror jag... Alltid välkommen att busa med oss i sepperd! :D Vi kommer att åka på ett gäng spel i år som Rangers. Vi satsar mest på looken utan att gå ner på pillimeternivå just nu.

RS/Repro skiter vi i förutom att AC brallerna var svåra att hitta bra kopia på. Kör på RG-era look.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Mysigt! Spelar gärna med er när kittet har kommit på plats :) Kommer köra mycket repro, förutom på kommunikation och uniform.

silvus
Inlägg: 2
Blev medlem: fre maj 18, 2012 8:52 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av silvus »

Hey lite extra frågor på det.
Vad använder rangers för ecwcs ställ och i vilken lv är rimligt att ha till ham 3 i sommar?
Använder Ranger lbt 6094a ?
/ Brolle

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Tänkte väcka liv i tråden igen, då jag har en siktesfråga.. Tänkte skaffa mig en eotech 553 kopia.. Men att hitta en sån i färgen FDE är långt ifrån lätt. Skulle tan fungera på ett mil-sim? Har beställt en Peq-15 i färgen DE, och hoppas att det är kosher nog :)

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

Rangers använder sig av Insights illumination & designation-kombination. Den består av M3X-L, PEQ15 och Dual Switch. :)
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Skriv svar