US Army Ranger utrustning

Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Mixe »

Intressant. FInns det någon bra, lättillgänglig (d.v.s webbaserad) källa på vilken setup de olika teamkiten har? Vore intressant att veta vad en medic och radiooperatör får, t.ex.

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Är jag måhända blind, eller använder sig fortfarande Rangers sig utav Crye AC? Såg ett par sånna byxor på en bild från 2012 iaf. Då hade han även en väst i MC. Fan vilken beslutsångest man får nu när det kommer till västar...

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

De använder i allra högsta grad Crye AC. Alla byxor med det gula stretchytorna du ser på majoriteten av alla bilder mellan 2011-2012 är Crye AC.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Sweet! Då lär ju inte de brallorna gå ur tiden på ett litet tag då iaf. Så man inte behöver skaffa gen3 efter ett halvår :lol:

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

Beror ju på vad du vill spela med för kitt? För 2012/2013 (khaki/MC-LCS och Ops Core FAST/ACH /w L3G10) är nog Gen3 vanligare, men inte helt hundra procent antaget. Lirar du med RG så är det Gen2 som gäller!

OT: Hur länge har du lirat Ranger? Vi spelade ju själva Ranger impressions och bor dessutom i samma lilla lantiga mikrostad, hur fan missade vi varandra? ;)
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Äh, 2012.. Då funkar AC ;) planen är att köra som Ranger ála 2010, tillsammans med Butler82 :lol:

OT: Har inte ens börjat;) jag sitter fortfarande och ojar mig över priserna för comtac mm. Men tanken är att börja bygga på kittet nu.. Inom en snar framtid.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Wtf Butler82? :)
Vi ska köra Crye Precision AC med RG utrustning, börja inte tänka för mycket nu, jag har redan satt ihop utrustningen jag ska köpa orkar fasen inte sätta hop nytt igen.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Hahaha, nejdå, det vi har satt ihop blir jättebra. Blev bara lite sugen.

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Le Gradovic »

Så här såg våra kitt ut under några glamorösa dagar. Kombinationen RG/Multicam är vansinnigt snygg faktiskt. Västarna har vi sålt, men det har dykt upp MÅNGA Ranger-lag i VGL-området på senare tid, så vill ni göra en episk photoshoot så kan vi nog skrapa ihop nödvändiga prylar till sommaren!

Bild
Photo curtesy of Borka
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Omegamortis »

Ooh, det där är läckert! Mycket läckert! Mich 2000 hjälm misstänker jag, men vilket överdrag? Cryes?

Skriv svar