Uniform : Navy EOD?

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Uniform : Navy EOD?

Inlägg av RescueTeam »

Satt och tittade på serien Surviving the cut om just Navy EOD, och undrade vilken uniform de hade?
Den är en 3 color desert men den verkar vara en blandning mellan BDU och ?..

Hoppas någon av er kan svara vilken uniform de använder i denna serien.

//Rescue
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Uniform : Navy EOD?

Inlägg av Nixon »

Om fickorna sitter på överarmen är den raid~moddad. Man snedställer benfickorna, flyttar bröstfickorna till ärmarna(med velcro på) och flyttar nedre fickor till bröstet.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: Uniform : Navy EOD?

Inlägg av RescueTeam »

Japp fickorna är på armarna och på snedden...

Så de har bara tagit en vanlig BDU och moddat den eller finns den redan klar?
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Uniform : Navy EOD?

Inlägg av A_Müller »

Det finns, idag, RAID-moddade jackor och byxor att köpa från olika företag ja, men det är inte standard.
Layouten har dock blivit en standard för Combat shirts och dyl.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: Uniform : Navy EOD?

Inlägg av Sabre »

Vandalen skrev:Du får specificera vilken tidsperiod.
Nutida, med aor2 för att vara mer exakt. För det är ett snyggt kamo och verkar vara navy standard numera.
Vet att det är med US forces lite hipp som happ med uniformer när de far iväg till A-stan (fortfarande ser man på nutida bilder 3-color desert och woodland), men som man förstår så är aor2 standard för USN
Dave skrev:EOD och flera andra enheter som sorterar under USN har beställd raid modifieringar av BDUs långt efter att färdightillverkade varianter dök upp. Det finns till och med exakta specifikationer på vilka modifieringar de vill ha i upphandlingar.
Mm, läste det tidigare i tråden (att t ex. raid-moddad uniforms jackor har snea ärmfickor). Men utöver Combat shirten/jackan, är det nåt speciellt med byxorna?
Antar att efter som det är generall issue så har de inte inbyggda knäskydd, som verkar vara vanlgit från säg Crye.

viqs skrev:Har du ens letat själv? Det är rätt tröttsamt att folk vill bli matade med sked.
Ja, jag har letat, men är inte alltid så het på min google-fu och hence vänder jag mig till detta forum.
Så som jag förstår det har Navy EOD:s aor2 och mk18 mod-0 till 1 och nån mich hjälm, vilken specefierar de inte.
Antar att de inte använder alla olika varianter utav mich efter vad de känner för, eller?
De är inte seals eller devgru kitade heller, eftersom de är fortfarande vanliga navy med lite ändringar.
Så som jag förstod det.

EDIT: Skrev inte vad som var RAID moddat. :oops:
My bad!
Senast redigerad av 3 Sabre, redigerad totalt 0 gång.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Skriv svar