CST

R-Bear
Inlägg: 55
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:45 pm

CST

Inlägg av R-Bear »

CST är ett av de mest logiska valen för kvinnliga airsoftspelare som vill göra en schysst impression. Problemet är att det är så ruggigt svårt att hitta information om vad de har för utrustning.. Det är även svårt att hitta bilder där de inte sitter med en slöja och skakar hand med något barn t.ex. och jag är således lite smått lost.
Alltså vänder jag mig hit för att få lite hjälp, då det lär finnas ett helt gäng här som är 200 gånger bättre än vad jag är på att gräva fram information om lite mindre kända förband. Min google-fu är inte stark när det kommer till CST har jag märkt :roll:

Följande bilder lades upp i ett litet reportage om en CST-medlem som går att finna här: http://sofrep.com/8339/female-cst-speci ... er-speaks/
Tyvärr har de valt att ta bort typ 2/3 av reportaget som man bara kan se om man loggar in.. men tack vare att Vandalen lade upp dessa i Inspirationsdelen på forumet kunde jag haffa dem därifrån (tack Vandalen <3).

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Frågor:

1. Vad har hon för väst?
En god vän säger att det ser ut som en EI SPC med cummerbunds. Kan detta stämma?

2. Om en CST-medlem ansluter till ett annat förband, använder hon då samma utrustning som dem eller finns det någon "standard" för alla CST's?
Om hon t.ex. skulle ansluta till ett förband som använder woodland, skulle hon då få ut ett kit med samma uniform/utrustning som dem eller skulle hon fortfarande köra MC som pansarkvinnan på bilderna? Hon är ju inte en ordinarie i teamet utan bara inbeaded, så vad gäller?

3. Vad har hon för annat spännande lullull?
Utöver en miljard olika shemaghs..

Uppskattar information om minsta lilla :P
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: CST

Inlägg av Mason »

Eagle industries Plate Carrier with Cummerbunds i MJK.

Jag tippar på att det är ett helt SFLCS kit som hon har fått tilldelat. Fickorna man ser ingår där.
SPC är väldigt specifik för just marinkåren.
Byxorna är arméns vanliga i OCP. Pistolen är en M9 och hölstret är Blackhawk serpa.
Geväret är också arméns vanliga M4A1 med KAC rail, Aimpoint,AN/PEQ-15 + egeninköpt Never Quit Grip. :)

Angående att assimilera sig med det förbandet utrustingsmässigt så beror det helt på situations och uppdrag antar jag. Det är ju enkelt att dra på sig en woodland unifrom eller vad som helst om man inte vill sticka ut. Just västen tror jag inte byts mot någon annan plate carrier men självklart kittas det nog neråt vid krävande strapatser också så. RRV och H-Harness ingår i samma SFLCS kit.

Möjligen man kan få en lite mer low profile plate carrier som kan bäras under civila kläder vid vissa möten med civilbefolkninen. Like this!
Det var mina gissningar :)

R-Bear
Inlägg: 55
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:45 pm

Re: CST

Inlägg av R-Bear »

Maison: Du är en ängel. TACK! <3 Påminn mig om att ge dig en kaka om vi skulle ses någon gång :3
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Skriv svar