Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Mason »

Finns som sagt gott om CB på ebay. Färgskillnaderna är minimala, och med smuts och skit helt obefintliga. Skaffa en adressbox i USA och beställ allt dit under några veckors tid. Sen är det bara att skicka som ett stork paket när du är klar. Blir billigare! :)

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Nicolai »

Intressant idé Maison, skulle det betyda att man då kan köpa även av folk som bara skickar inom USA då? :) hur blir det med tull och sånt när det kommer hem ett enormt paket om man köper säg en väst och lite tillbehör, blir det någon skillnad för att man i princip skickar ett paket där man själv redan äger innehållet? Har du gjort det här själv?
Lite OT men det här låter bara för intressant :P

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Mason »

Svar ja! Utbudet blir en aning större :) Beställde en massa grejer den här hösten med en postbox hos shipito.com
Ang. Tull så skriver du en egen tulldeklaration med vad paketet innehåller och vad värdet är. Det öppnar väll också för en del möjligheter men jag vill inte uppmana någon varusmuggling.
Jag tror vi betalade per månad med ca 100 kr men gå in och läs på sidan deras.
Senast redigerad av 1 Mason, redigerad totalt 0 gånger.

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Då blir det ett sådant sikte ändå tror jag :D

Då beställer jag en SPC utan fickor till att börja med, så får vi se hur mina nuvarande lirar tillsammans ;)

Sjukt intressant idé Maison!!

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Någon som vet vad detta är för något? Ser väldigt häftigt ut :D

Bild

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Finnen »

Vet ej vad den heter inom USMC, men det är en sensor för stridsövningar med lasermarkörer, syns en på pipan på bilden.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Jahaaa, jaså... Åh vad tråkigt. Trodde det var något som användes utanför övningar också. Förstår nu varför det är en massa svarta pluppar iaf :roll:

Det finns inget liknande som man sätter över hjälmar? Tycker en grunt hjälm känns så tom. Vill ha lite grejer på den liksom.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Finnen »

Är mer nödvändigtvis bättre?

Tänk på att som grunt får du inte ut en massa lullull från lagren eller "presenter" från olika tillverkare.
Majoriteten av sånt får du bekosta själv och från en realistisk synpunkt, vad slänger en grunt helst sina surt förtjänade slantar på.... sprit och brudar eller senaste hjälmlampan som är på mode?

Därtill om du måste marschera med all krimskrams så börjar inom kort all extra vikt kännas ytterst obekvämt och klumpigt.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Tackleberry
Inlägg: 48
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:22 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Tackleberry »

Gnasty skrev:Sen ser jag hellre mig i en M203 istället för en grippod om möjligt! Har sett att det finns ett front grip till M203 faktiskt. Vet inte riktigt vad den heter tyvärr...
M203 Grip
http://www.m203grip.com/
Kopia finns från G&P
Maison skrev:Mina tips då.
-Köper du M203 så kom ihåg att dom railmmonterade bara är en hokuspokus airsoft upppfinning.
Det finns faktiskt riktiga M203 med picatinnyfästen:
http://www.kiesler.com/defense/productd ... x?pid=3726
http://m203pi.com/#WITH
Gnasty skrev:Jahaaa, jaså... Åh vad tråkigt. Trodde det var något som användes utanför övningar också. Förstår nu varför det är en massa svarta pluppar iaf :roll:
Den kallas MILES i marinkåren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_I ... ent_System
MILES användes för övrigt i Clint Eastwood-filmen Heartbreak Ridge. Men jag kan för allt i världen kommer ihåg vad den kallas/kallades i det svenska försvaret. :?

Adepteon
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:05 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Adepteon »

@Tackleberry: BT-utrustning. (Battle Training)

Skriv svar