Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Hej!

Jag behöver lite hjälp med utrustning! Jag har ett G&P RAS M16A4 gevär med en del tillbehör såsom:

- Magpul backup-sikten
- AN/PEQ-15 Laserpekare (replica)
- EOTech 552 (replica)
- Vanliga rail covers
- 11st G&P metal M16/M4 magasin

Jag vill alltså ha ett fullt gear (verkligen allt som behövs) som detta vapen tillsammans med tillbehören kan förlika sig med, till en riktig förebild. Har ni några idéer?

Marinkåren med MARPAT Desert FROG uniform är dock ett måste! Har tittat på grunts, men det finns väl lite olika förebilder där med. Ni får gärna lista upp med behövande utrustning och kanske t om modifikationer till min M16A4! Jag skulle heller inte säga nej till att göra ett paintjob på geväret ifall det är nödvändigt (till tan-färg).

Mitt nuvarande gear ser ut såhär och jag vet att jag blandat alltför många utrustningar från olika förband och organisationer. Så behöver byta ut dessa. Ledsen för dålig kvalité på bild!

Bild
Bild

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Namboy »

Först och främst; snyggt! :)

ACOG verkar vara standard på A4:an hos USMC, så det kan ju aldrig slå fel. Vilken version vet jag inte riktigt, så det kanske någon annan som vet lite mer än mig kan säga.
Bild:
Bild

En väldigt enkel, men enligt mig toksnygg, "målning" är att spraya på lite sandfärgad färg och torka bort allt förutom det i springor etc. med aceton eller liknande. Vill man ta det ett steg
längre kan man spraya på olika nyanser för att skapa intrycket av att en del av leran/sanden/dammet är färskare. Video som visar hur det kan se ut.

Lycka till!
"We're surrounded. That simplifies things."

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Frost »

Skippa främre flipup-siktet. Du har redan ett frontsikte på bössan. Bara en tanke.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Bloodneed »

för usmc m16 i min mening : ta31, peq16a samt grippod ..allt du behöver för att den ska se troo ut ;)

9 november 2013, 14:39:

also +1 på att göra dig av med det extra flipsiktet ;)

9 november 2013, 15:02:

vi har hela kittlistan på vår forumsdel

vilken tidsera ärdu ute efter?
CTR EP3 Championship White, nuff said

hellfoxx
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:56 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av hellfoxx »

Om jag får ge dig några förslag och tips ;) att jag har några xbox kompisar som har tjänstgjort i det amerikanska Marinkåren
så mycket som jag fick veta av dom, så sa dom att dom (fick tillåtelse) att köpa privata saker t,ex nån annan typ av utrustning och lampor och sikte och mycket mer.

men som sagt, det är vad jag har hört av dom :P kanske har det andra på nu på kåren nu!.

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Namboy skrev:Först och främst; snyggt! :)

ACOG verkar vara standard på A4:an hos USMC, så det kan ju aldrig slå fel. Vilken version vet jag inte riktigt, så det kanske någon annan som vet lite mer än mig kan säga.
Bild:
[image]

En väldigt enkel, men enligt mig toksnygg, "målning" är att spraya på lite sandfärgad färg och torka bort allt förutom det i springor etc. med aceton eller liknande. Vill man ta det ett steg
längre kan man spraya på olika nyanser för att skapa intrycket av att en del av leran/sanden/dammet är färskare. Video som visar hur det kan se ut.

Lycka till!
ACOG kan absolut vara ett alternativ istället för min 552! Dock skulle det vara grymt ifall det kanske är möjligt att köra en magnifier till 552:an? Ur ett verkligen perspektiv dvs... Detta för att jag inte ska behöva köpa nytt gear helt och hållet :roll:

Frost skrev:Skippa främre flipup-siktet. Du har redan ett frontsikte på bössan. Bara en tanke.
Sant! Ska ta bort den snarast :D

Bloodneed skrev:för usmc m16 i min mening : ta31, peq16a samt grippod ..allt du behöver för att den ska se troo ut ;)

9 november 2013, 14:39:

also +1 på att göra dig av med det extra flipsiktet ;)
TA31 är givet! Om det inte går att köra på den idén jag hade ovan :) PEQ16a... Finns det någon som kör med PEQ15? Känner inte för att byta ut mig eftersom jag redan har en 15 :? Sen ser jag hellre mig i en M203 istället för en grippod om möjligt! Har sett att det finns ett front grip till M203 faktiskt. Vet inte riktigt vad den heter tyvärr...

Det vore inte helt fel med så mycket attachments som möjligt! Typ massa onödigt skräp som ändå ser väldigt trovärdigt ut. Typ en lite flashlight vid sidan av. Kanske canted iron sights t om?

Bild

hellfoxx skrev:Om jag får ge dig några förslag och tips ;) att jag har några xbox kompisar som har tjänstgjort i det amerikanska Marinkåren
så mycket som jag fick veta av dom, så sa dom att dom (fick tillåtelse) att köpa privata saker t,ex nån annan typ av utrustning och lampor och sikte och mycket mer.

men som sagt, det är vad jag har hört av dom :P kanske har det andra på nu på kåren nu!.
Om det är så så vore det ju toppen! Men basutrustningen vill jag gärna ska vara någon form av standard :)

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Bloodneed »

ja alltså marinkåren tycks ha köpt in lite sådant, här sitter en på en iar

Bild

Bild
och m16 med 203 är såååå jävla boss ..du borde verkligen köra det ;)

9 november 2013, 15:27:

Bild
även om en m16 är som sexigast så här ;)
Senast redigerad av 1 Bloodneed, redigerad totalt 0 gånger.
CTR EP3 Championship White, nuff said

hellfoxx
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:56 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av hellfoxx »

precis Bloodneed, det är så j**vligt manlig att komma till ett spel med ett m16 med 203 och ett full kittad av U,S marines cops, >:D oorah devil dog.
Men jag säger bara att det mer badass när man kommer med en m240B och börja spyr kulor ;) på dom personerna som man inte gillar XD.

men får hoppas att du (Gnasy) kommer att hitta ett front grip till M203 i snart framtid ;)

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Ja, det lär ju helt klart bli en M203 till den! :) Ska se vad jag kan finna...

Tips på väst, ryggsäck, hjälm och annat?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Bloodneed »

filbe, Kdh plate carrier eller spc på överkroppen, lwh på huvudet
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar