MARSOC n00b

viggo3000
Inlägg: 24
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:05 am

MARSOC n00b

Inlägg av viggo3000 »

Jag klurar på om man ska ge sig på att göra ett marsoc inspirerat kitt. Jag gillar woodland combat shirt och jpc som man ser på många bilder.
Tre frågor:

1: Vad är det för fickor på deras platecarrier ? SFLCS i Multicam ?
2: Har beväpninngen förändrats något ?, är m1014 och 1911 kosher ?
3: Vad använder dom för ryggsäckar ?

Edit: Refbild på vilken period jag är intreserad av : http://cdn.airsoftsociety.com/forums/at ... rsoc14.jpg

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av viqs »

Pistoler är mycket glock 19 och m9. Ryggsäckar är olika men poppis är Mystery Ranch.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Trunkmonkey
Inlägg: 8
Blev medlem: mån dec 02, 2013 6:33 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av Trunkmonkey »

Hej hej
vill inte vara den som kommer in och rättar som andra inlägg.
Men glocks används inte av MARSOC det är 1911 som gäller och i viss mån m9.

I 1911 väg ska det helst vara från Springfield armory eller Kimber och i det fallet 1911 ICQB.
mer info finns lätttillgängligt bara hojta så ska jag försöka svara.

min profilbild är i princip ett MARSOC/Force Recon mishmash om nu nån har hökögon nog att se.

lägger in den här länken också
http://bit.ly/1chSxmr

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av viqs »

"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"


Trunkmonkey
Inlägg: 8
Blev medlem: mån dec 02, 2013 6:33 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av Trunkmonkey »

Självklart finns det undantag för i princip alla puffror och gear speciellt när vi pratar om dem riktigt tuffa pojkarna.

Det jag menade med mitt inlägg var mer generellt (det som efterfrågades?)
då majoriteten av de bilder jag sett så är det 1911 som bärs och ofta med mantel från Springfield Armory.

MikeKilo
Inlägg: 48
Blev medlem: mån sep 17, 2012 8:48 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av MikeKilo »

Trunkmonkey skrev:Självklart finns det undantag för i princip alla puffror och gear speciellt när vi pratar om dem riktigt tuffa pojkarna.
Jaså, det var nog ingen som visste att specialförband har lite mer leeway i sina utrustningsval..
Det jag menade med mitt inlägg var mer generellt (det som efterfrågades?)
då majoriteten av de bilder jag sett så är det 1911 som bärs och ofta med mantel från Springfield Armory.
Då vågar jag påstå att du behöver titta på en del fler bilder.
Jag slår i princip vad om att det finns lika många om inte fler aktuella bilder på MARSOC med grocks än med 1911, speciellt från SA och Kimber. Om det nu ska vara 1911 så är det M45CQBP som gäller, som görs av Colt.

Både viqs och Purvins är erkänt duktiga på MARSOC, så låt de bidra och förstör inte för trådstartaren genom att injicera halvsanningar som är underbyggda med uppenbar Wikipediakunskap.
Medic ST36.

Medarrangör till Heats and Minds-spelen.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av MrHemming »

Hej, gjorde tidigare ett USMC inlägg men tänkte föra över lite frågor om MARSOC hit istället.

Jag funderar nu också på MARSOC lite och min första korta fråga: Är det troligt att MARSOC skulle använda en M16A4?
Har en sådan alltså.

Någon som vet vad det är för hjälm och camo som gäller? Är det woodland med JPC väst all the way eller?

Tack.

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av Purvins »

Nej, MARSOC använder inte M16A4.

Trunkmonkey
Inlägg: 8
Blev medlem: mån dec 02, 2013 6:33 pm

Re: MARSOC n00b

Inlägg av Trunkmonkey »

Käre MikeKilo

Ja då ber jag väl så hemskt mycket om ursäkt herr lättstötte kontorstolskrigare för att jag missförstod frågan och försökte bidra till tråden.
(Något du inte gjort)

Jag är den förste att erkänna att jag inte sitter och runkar på militaryphotos hela dagarna, men jag har en hel del koll och haft det i ganska många år. (Jag har ett vuxenliv som tar rätt mycket tid)
Är det så att 1911:orna börjar fasas ut och glock ta över har jag missat det.
Sen försökte jag i min generella dumhet ge hen ett tips på 1911 varianter som är rätt lätt åtkomliga(i airsoft) men "true"
och inte en specifik modell och inget annat gäller.

Men det ger inte nån rätt att ha en attityd inte ens värdig en rasistik åttaårig CoD spelare för att dem hängt på ett airsoftforum längre än en annan.
Ta och väx upp och behandla folk värdigt så ska du se att allt blir himla mycket trevligare.

Puss

Skriv svar