SPC väst - Replica eller riktig?

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Gnasty »

Tänkte höra med er innan jag slår till (ifall jag nu gör det). Jag tänkte köpa mig en SPC väst, men jag är tveksam på ifall jag ska satsa på en riktigt för 4 lax totalt, eller denna replica för 1,5?

http://www.ebay.com/itm/Pantac-MOLLE-SP ... 27ab0068c4

Någon som har erfarenhet av just denna modell som kan ge några ord kring dess kvalité etc?

Bagpipe
Inlägg: 76
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:31 pm

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Bagpipe »

Eagle är lätt värt alla gånger!

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Mason »

Eagle! Spana ebay nån vecka eller två. Brukar kunna gå riktigt billigt på auktion.
Adressbox i USA kan vara ett tips också om du hittar nån riktigt billig som inte skeppar utomlands :)

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Gnasty »

Alright, så det är så pass :D Eagle it is then! Men då är det bara att kika hela tiden då. Verkar vara ont dom dom på Ebay än så länge.

Maison, det är mycket möjligt att jag gör så ;)

Edit: Verkar som att det bara finns lösdelar till Eagle på Ebay. Verkar vara ont om plate carriers :(

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Gnasty »

Hmm, jag hade nyligen kontakt med en person på Ebay som sålde en Eagle SPC och han skrev att på grund av ITAR restriktioner så kan han inte skicka iväg utrustning utanför USA's gränser :?

Vad vet ni om detta?

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Nixon »

Sådant som är IR-behandlat verkar uppfattas som ITAR av vissa försäljare. Om det är korrekt vet jag ej. Mn jag har flera gånger hört samma.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Nixon »

Jag tror min själ att Rsov.com har en SPC från Shark gear. Jag gillar Sharc, bra kvalitet för repro.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Gnasty »

Såg den. Den verkar bra. Vet du ifall det är bra kvalité på Shark Gear? Har ingen som helst lust med att betala 4k för en väst just nu i början av karriären :lol:

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av Nixon »

Jag har haft en chest rig och några fickor, nån väska eller så. Helt nöjd, kändes stabil och välsydd. Mycket mycket bättre än Kina i mellanskiktet som TMC.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: SPC väst - Replica eller riktig?

Inlägg av A_Müller »

Nej en Eagle SPC ska inte vara ITAR skyddad.

Edit: jo självklart, den detaljen tänkte jag inte på.. ><
Senast redigerad av 1 A_Müller, redigerad totalt 0 gånger.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Skriv svar