USMC Gear

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Carnated »

Om du söker RS uniform rekomenderar jag denna sidan.
http://fullmetaljacket.com/catalog/index.php

Efter berget nu till veckan så ska jag sälja min woodland marpat uniform. Köpt från just denna sidan och då ÄR det "the real deal" istället för någon crapy kopia. Den som länkades till på desertrat är inte äkta.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Bloodneed »

Helt riktigt däremot är deras frog och mccuu riktiga ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Läsken
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

USMC Gear

Inlägg av Läsken »

Åfan, då vet man det! :P
Only the dead have seen the end of war

Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Angor »

Jag nyttjar den här tråden och fyller på med lite frågor kring gear för Marines

Det jag läst mig till om MTVn är att den inte tagits emot med öppen famn av de som fått den och att den håller på att göras om. Har spanat en del på ILBE set, men förstått att de ryggsäckarna inte utvecklats för att lira ihop med MTV?

Om man nu vill göra en hyffsat nutida impression på en vanlig Marines grunt, hur länge kan man komma undan med en OTV? 2006? Följdfrågor kring detta blir då om det runt den tiden Mich 2000 fortfarande användes? Samt om någon känner till något ställe där man köpa en komplett OTV. Jag har sökt på Ebay, men mina skillz är antingen för dåliga eller så finns där inga att få tag på längre?

Tacksam för all hjälp från er plast-Corpsmen där ute :)
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Läsken
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Läsken »

Jag måste faktiskt passa vidare till Bloodneed eller SvinErik, har dålig koll själv faktiskt. Om du inte får svar här, skicka PM till någon av dem och posta gärna svaret här :) Lycka till iaf!

*Edit* Stavfel 8-)
Only the dead have seen the end of war

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Bloodneed »

lirar själv msob-ish så har tyvär inte för bra koll vanliga grunts. däremot så passar jag bollen till Finnen som troligtvis har bäst koll på marines på det här forumet ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Läsken
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Läsken »

Ok. PET på Finnen, vart du nu kan finnas!! :lol:
Only the dead have seen the end of war

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Finnen »

Angor:

Vet ej var du läst om att MTVn inte är populär, jämnfört med tidigare system har den tagits väl emot av marinkåren, smågnäll har förekommit och den nya versionen är bara en uppdatering på den gamla.
IOTV fungerar bra framtills 2006, efter det är det enbart MTV (Irak) eller SPC (A-stan) som gäller.
Att få tag på en är däremot extremt svårt och oftast är det enbart den tidigare OTVn i WL som brukar dyka upp.
Den fungerar inte heller väl ihop med ILBEn så utöver dom äldre ALICE-ryggorna (vissa med TTs uppdaterade bärsele) så finns inte mycket mer att välja på.

Därtill så har Mich-2000 varit issue bland grunts, den har funnits ute bland specialförband länge och i extremt små antal bland reguljära styrkorna, men 90% använder fortfarande LWH och PASGT.

Desertrat har därtill en enorm hopkok av fejk och rs-gear, deras FROGs är rs, men flera andra uniformsplagg inkl. MCCUUs verkar vara fejk då dom har en annan cut än ACU-standarden och man ser inte tillverkarens/EGA-taggen som ska sitta på insidan mot nacken.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Angor »

Finnen: stort tack!
Ang. MTV: Kan tyvärr inte komma med länkar då det var något jag plockat upp någonstans under många nätters idogt läsande. Antagligen något forum där folk som haft den pratade om olika västar.

Ok. Ja det är WL jag sett någon enstaka av, men de har inte velat skicka till Sverige.
Tar då tillfället i akt och frågar vidare ang MTV och SPC.
MTVn har jag sett att man kan ha tur att få tag på ibland om än inte komplett. Så också SPCn. Är ju mest sugen på the real deal, men om man ska köpa en kopia, vad anser ni är bästa alternativet. Och då menar så likt utseendemässigt och kvalitativt, originalet som möjligt. Gillar verkligen min Pantac Ciras så vet att de gör bra grejer, men färgmässigt så är de ju off mot hur EIs västar ser ut.

När det gäller SPCn fick jag ett tips om Spartan II någonstans, men vet väldigt lite om den. Någon som har erfare heter av den?

Skyller även min märkliga skrivning om Mich 2000 på för sena nätter. Menade ju PASGT! :oops: Har ju läst att det är vissa specialförband som fått ut Mich. Gäller det fortfarande? Är det typ MSOB och Recon som haft/har MICH? Mitt otränade öga har svårt att skilja på de i mycket, skepnadsmässigt identiskt utformade hjälmarna på diverse referensbilder.

Två sista frågor ang. hjälmar nu då. Man kan alltså med MTV eller SPC göra en nutida impression och använda PASGT hjälm? Om man vill ha LWH, finns det något sätt att få hem dem till Sverige? Eller kan ni rekommendera en bra replika?

Stort tack för all hjälp!
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: USMC Gear

Inlägg av Finnen »

Både LWH och PASGT går att hitta på ebay med frakt till EU med jämna mellanrum, fanns en till salu här på forumet för inte så länge sen.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Skriv svar