USMC och var man kan köpa utrustning

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

Hej! Detta lär bli ett relativt invecklat inlägg men jag ska försöka hålla mig kort. Om inte för er skull så för att jag kanske kan hinna snagga åt mig lite saker med rabbat nu under hela Black friday - Cyber Monday tjohejsan och innan det nu tar slut. (o.O?)

Jag har en DTW M16A4 och tänker skaffa ACOG, KAC rail panels och lite annat så nu tänker jag skriva lite om hur jag tänker och fråga var man kan köpa allt.
Visst är det M9:an som används? Verkar finnas mycket blandat mellan M9 och M1911 inom amerikanska militären men vad har USMC för det mesta. Har de alls M1911:or?

Jag måste inte köpa allt a la original från Eagle Industries m.m. men jag vill ha repro (reproducerat) och bra kvailté på prylarna. Ni får gärna länka "the real stuff" men helst som en jämförelse i pris tänker jag. Kvalitén och utseendet skall vara sådan(t) att om någon i närheten av mig tittar på mig under ett spel ska det se ut som en US marine (2013!), men visst jag förstår att om någon expert kommer nära kanske de ser skillnaden. Och grejerna ska helst hålla ett tag så att säga. Kan också påpekas att jag hör mig gärna för om USMC håller på att fasa ut något och då skulle jag vilja införskaffa de nya grejorna. Modern marine skall det vara!

Vad jag förstår så ska man ha en SPC-vest (plate carrier) med rätt fickor (?) så var är bästa stället att hitta en sådan kvalité-kostnadsmässigt? Hört att de använder CB (Coyote Brown).

På tal om västen och angående färgen. Eftersom jag bor och lär spela i Sverige vill jag köra camouflage passande här i landet och vad jag förstår har USMC, Desert Marpat och Woodland Marpat. Valet faller väl då på Woodland Marpat om det inte är så att de har ny camo eller kanske valmöjligheter av camo som jag ej sett (marpat inte assnyggt tyvärr). Vart kan man köpa den, till utseende, kvalité och ekonomi, bästa Marpatuniformen? Byxor, tröja, jacka och även annat i utrustningen som ska vara i camo. Är det CB som gäller även med Woodland Marpat? Ibland verkar det förresten som att man kallar det Digital Woodland istället men jag trodde de var olika?

Sen lär det antagligen finnas andra saker så som hjälm, hjälmdok, pistolhölster, bälte, kängor och annat smått och gott de kan tänkas ha vid behov. Jag vill höra allt! Gärna bilder så man får inspiration om ni nu inte kan allt i text eller bara har en riktigt bra bild som visar modern riktig USMC-loadout. Tänker att detta inlägg kan byggas på under månaderna och åren som kommer men skulle verkligen vilja ha lite snabba svar så jag kan utnyttja denna rabatthelg!

Hoppas jag inte missat något nu! Kan redigera detta första inlägg i framtiden för nya läsare om så behövs.

Tack för hjälp! :)

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av p33krN »

PASGT med LWH-remmar (eller om du får tag på en LWH)
LWH-cover i marpat
FROG Combat shirt
FROG Trousers
Bates kängor
SPC i CB

Annars funkar CIRAS bra också.

Se till att du skaffar rätt ACOG också. PEQ16 och inte PEQ 15.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Båtsman
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:40 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av Båtsman »

Har sett många bilder på marines med mich2000, någon som vet hur vanlig den är? Bilderna är från Afghanistan om någon undrar.
Regular Guy

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av p33krN »

Kan hända att det är MARSOC?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Båtsman
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:40 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av Båtsman »

Lars-Ove har jag sett med Mich. Dock verkar detta mer vanliga grunts. Ska länka in någon bild när jag får tillgång till datorn. Tittar man på national geos dokumäntär "battlefield brothers" så förekommer Mich där med.
Regular Guy

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

Har sett Ciras-västar på några ställen men hur menar du? Är Ciras så pass lik SPC eller menar du att de använder Ciras och SPC 50/50 typ?

Har också hört att de använder Mich 2000 hjälmar men vill som sagt ha det som är modernast! Om de har börjat byta ut Mich mot LWH så vill jag väl ha LWH (PASGt)!?

Hur är det egentligen med Grunts o.s.v.? Finns det någon/några former av special forces eller? MARSOC?

Med korrekt ACOG menar du den som är ljusdriven eller den med batterier så att säga? o.O PEQ 16 och inte PEQ 15 har jag hört förut. Bara bra!

Har de någon specifik modell Bates boots?

Du får gärna länka till återförsäljare eller åtminstone några bilder om du kan!

Tack för svaren so far!

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av Nicolai »

SPC eller KDH PC (sistnämda ännu svårare att få tag på, dock det mer korrekta) är det som gäller i västväg om du vill lira grunt 2013. MICH används inte av vanliga 0311 grunts, dock så finns det andra befattningar som har den (typ Force Recon som också räknas som grunts tekniskt sett) eller privatinköpta MICH i användning. Korrekt Acog heter TA31 RCO, finns gott om repro.


Ebay är din vän när det gäller det mesta, ibland får man vänta lite för att göra bra fynd dock :)

Angående pistol, Force Recon har en modern variant av 1911 (M45A1 CQBP heter den), resten får M9, dock är det endast m240-skyttar och högre officerare som får den 9/10 ggr. Dock så har ju vi säk-avstånd på våra bössor så en pistol kan vara bra att ha. En M9 eller M9A1 i ett Black Hawk Serpa level 2 på benrigg i Coyote Brown är det mest korrekta. Ett RS USMC issue-hölster har EGA på sig om jag minns rätt dessutom.

Ställ gärna fler frågor om jag glömde något, är ganska trött, i den här tråden hittar du dessutom ganska mycket svar.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

Tack Nicolai!
En hel del att tänka över i det du sa. Vet inte vilken som är coolast m9 vs. m1911 och när det kommer till västarna skulle jag gärna se att det fanns en repro KDH PC men gör det inte det eller? Man kan då som du säger ligga på Ebay men jag vet inte om jag tycker så mycket om att köpa begagnat från privatperson.

P.S. Kollar för övrigt en hel del på bilder och undrar varför Marpat måste vara så förbannat asfult?!? ;(

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av Finnen »

Vem bryr sig om det är asfullt så länge den fungerar bra?
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av p33krN »

Det är inte alls fult.

Byt impression annars?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar