DEVGRU "Impression"

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Nice!

Kether: Jo, tack! :) Inget fel på den. Tänkte bara om det ändrats eller i fallet med HK45CT som skulle vara lite mer unikt. ;)
Purvins: Tack! Finns modellerna som airsoft då? Ankaret på P226. ;) De är ju nästan samma till utseendet men man vill ha rätt och korrekt!
Gwlyddyn: Stod på någon sida p.g.a. av att revolvrar klara vatten bättre än enkla pistoler. :P

Edit: Undrar också om man kan som nybörjare, men inte Helt dum, byta till http://www.airsoft-supplies.com/aeg-acc ... istol+grip på en VFC HK 416D V2? Svårt, lätt och passar den?

Tack för svar!

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Krille »

Som skrivet innan P226 oftast. Tex Mark i No easy day föredrog Hk45 pga mer "stopping power"
Som hölster ofta ett 6004 safariland med UBL

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Nixon »

Ja, greppet kan du byta själv. Och det bör passa. Varför vill du byta grepp?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Tycker att det verkar se skönare ut än hk original. Originalet är lite stort och bulkigt -> sämre grepp. :/
Men det lär väl bli P226 då! Finns det en Mk25 Airsoftversion?

Tackar för svaren!

roosenquist
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jun 10, 2013 9:41 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av roosenquist »

Tango down greppet är imo skönare än Hk's original.
Fast nu när jag har slipat bort den lilla piggen mellan pek- och långfingret så är det mycket skönare att hålla i. Tips!
Och yes, MK25 version finns.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Ok, men jag kanske kör på ett Tango down "at some point" i alla fall. Slipa ner snyggt vet jag inte om jag kan exakt. :P
Men ursäkta WE är väl ett bra märke a la gas pistols men den du länkade till har inte ankaret eller några andra trades på sliden.
Om man söker på Google bilder står det grejer där. Är det korrekt eller wut?

Edit: Har kollat på suppressors/silencers också. Vet inte vad som är mest värt, mest korrekt typ och vad som passar? CW eller CCW? Har kollat instruktionsmanualen till min VFC 416D men det står inte där i alla fall. Tror det är CW vilket då suger eftersom allt verkar komma i CCW.

Hittade denna på en europeisk hemsida där de får tillbaka den som är anti-clockwise/negative/CCW i stock snart. Inte den positiva/CW tydligen. http://store.airsoftarea.ch/advanced_se ... 0728bd750a Dyrast och gjord av PTS så antagligen bäst och mest korrekt eller?

Hittade denna på en annan sida. Verka vara rätt korrekt med texten på och allt sånt där men varken märke eller thread specificerat. Säkert CCW. :( http://airsoftgarden.com/en/silencers/2 ... inium.html

Sist ut hittade jag denna på en tysk sida som jag tror levererar till hela EU. Billigast och inga märken men verkar annars rätt rätt. http://airsoftgun.at/Ersatzteile-und-Zu ... hparam=aac

Hur blir det med adapters "and the like"? Skitfult, fel eller fungerar det bra? Antar att man inte kan mixtra så mycket med själva ljuddämparen/flammdämparen utan de måste passa på något sätt. http://airsoftgun.at/Ersatzteile-und-Zu ... hparam=aac

Om ni vet någon annan modell eller någon annanstans man kan inhandla sådan suppressor. Please by all means. Enlighten us!

P.S. Vad skulle ni använda för sling? Vill ha något som bössan kan hänga i men samtidigt att det är lätt att få upp den igen. Har kollat på one-point bungee slings men vad passar bäst egentligen?

Tack så mycket igen! :)

25 januari 2014, 01:29:

Jag får ursäkta om jag skrivit alldeles otroligt för långt men jag lovar att så mycket information är det inte och jag skulle verkligen uppskatta lite svar! Tack.

roosenquist
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jun 10, 2013 9:41 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av roosenquist »

Jo precis den är utan trades men har rätt rail. Vet inte om den finns med alla trades, men borde väl inte vara omöjligt.

AAC M4-2000 hade ju Matt på sin puffra i boken No Easy Day, så den funkar ju bra. Jag har Magpul PTS versionen själv på min Vfc 416 och den är CCW. Grym byggkvalitet, sitter som berget när man skruvat på suppressorn på medföljande flashhider.

Personligen tycker jag dedikerade One-point slingor inte räcker riktigt till. Vapnet fladdrar och har sig om man måste använda båda händerna till att klättra eller liknande. Bara att böja sig utan en hand på vapnet får det att svaja ut från kroppen.
Använder en two-point, men skulle vilja ha tex en magpul ms3 med möjligheten att snabbt spänna åt slingan, samt omvandla till one-point i cqc. Där man kanske vill byta från axel till axel lättare.

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Krille »

Lite osäker. MS2 har jag sätt på ett par Mp7. Inte 416 vad jag vet.

Om ms3 används får någon annan svara på ;)

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Hejsan igen!

Jag har med största sannolikhet kollat varenda airsoftsida i världen i jakt på Emags och har beställt i tre fall men de finns inte På Riktigt någonstans! Är ledsen... ;( Någonstans fanns det Beta Project Emags tror jag men har inte hört så bra saker om dem.
Nu skriver jag dels hoppandes att någon vet ett ställe som jag missat där de har Emags och dels hoppandes att någon av er där ute har några som skulle kunna avvaras för köp av mig en behövande Devgru-aspirant?

Tack, och jag håller tummarna!

/MrHemming

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av OlleBlue »

Tänkte kolla om det är någon speciell modell av safariland hölstret sälarna använder, eller om det är en vanlig 6005/6004. Kör vänsterhänt, så har lite svårare att hitta hölster med...
/Olle

Skriv svar