DEVGRU "Impression"

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Erka »

Hoppa gärna över emerson aor1, för ordnar ni RS fickor i framtiden så skär det sig rätt så friskt.
Allwin har en trevlig prislapp på sina uniformer. Går att få rabatt från Dragonred om ni gör en stor beställning.

Dragonreds maritime finns om ni vill vara riktigt nitiska på DG kittet.
Möjligtvis att FMA släpper sin variant snart. De har en pågång iallafall :)

BH hölster skulle ni kunna byta ut mot safarilands då de verkar vara riktigt vanliga på DG bilder.

L4G19 - DG
L4G24 - vanilla

De flesta har redan sagt det mesta men bekräftelse skadar sällan.
Hoppas att det är till hjälp!

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Boogieman »

Jag blandat fritt mellan RS, Allwin, Flyye och Toy Soldier AOR1, det är minimala skillnader som knappt är märkbara i normalt ljus. Emersons dito är ju dock hemskt. Det ser inte det minsta rätt ut. Satsa på Allwin, om du vill hålla en låg budget.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Zentix »

Japp det lutar nu åt Allwin, tänkte vara lite fräck och höra om ni vet någon bra hemsida som har combat settet hemma ? :)
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Boogieman »

CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Zentix »

Hehe i beat you to it ;)
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Hej! Väcker tråden lite igen.

Undrar om folk har lite förslag på var man kan köpa bra 416:s till bra pris.

Vad jag förstår så är det Umarex/VFC 416:s som är de som gäller rent kvalitémässigt och om så är fallet vart ifrån kan man få en sådan för mest gynnsamma pris? Räkna in frakt om så krävs och tull om det är från Asien eller USA etc.

Har kollat på flertalet svenska ÅF, Gunfire, Taiwangun, Evike, Ehobyasia m.m. I många fall är ett problem att det är helt fel modell! 416C finns på många ställen men det är ju helt fel. Om man inte kan modda dit en stock lätt? Sen finns det ju diverse karbinlängds 416 och M27 IAR:s som inte heller är riktigt rätt. Om det är lätt att göra om en 416 14" barrel till den mer Devgru-korrekta 10" så är det möjligtvis ett alternativ men M27 är nog ett no-go eftersom det står rakt där på sidan av vapnet. M27!

Som ni förstår vet jag i stort sett vad jag ska ha men marknaden är inte hundra procent min vän när det gäller detaljerna. Sen är jag mycket ekonomisk-effektivitet-medveten så i stort sett alla förslag och länkar till HK416:s uppskattas, särskilt om det är korrekt version och bra pris.

Tack på förhand!

P.S. Den absolut bästa man kan få tag på är Eagle Eye HK416 PTW från någon fin liten säljare som sätter ihop det själv och gör det riktigt bra och snyggt. Detta drar dock upp priset uppåt 20 000 kr. xD

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av JPLARSSON »

Jag är väldigt nöjd med min
Tokyo marui next gen HK416D.
Då får du både 14 och 10 pipan.
Stabil bössa som kickar på fint.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Men visst är den och ja, alla Tokyo Marui i plast? Fel känsla för mig tror jag tyvärr. :/
Annars riktigt nice med recoil!

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Hoggie »

Jag har min EE416 PTW, och jag pröjsade £700 för kittet, sen är det alla internals, men det landar på runt 15000kr om man bygger den från grunden. Har man redan en TW så kan detta vara er rätt värd investering! Dock kan man alltid köpa Suzutomo Gun Tailorings kit, men då skenar kostnaden iväg långt över 20000kr.

Ska man köra AEG är VFC the way to go. TM's next gen är svår att uppgradera, vad jag förstått. Dock är även denna ett alternativ om man är duktig på AEG gearboxar och inte är rädd för att mecka!

Ryktena på DevtSix är att det kommer flera 416 kit till TW plattformerna inom en snar framtid, dock är inget hugget i sten.

Hoppas du hittar något i din prisklass som fungerar!

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Jag har en M16 DTW som jag väl inte tror kan refit:as till en 416 ptw. :P Eller? :D
Så ny PTW 416 kostar i alla fall alltså 20 000. Korrekt?

Skriv svar