DEVGRU "Impression"

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Hoggie »

Om du ska bygga om en TW till en 416, så tar du ju endast de interna delarna från din gamla. (Hop, gearbox, el m.m.)
Så det borde ju inte vara några problem att bygga om en DTW till en 416.
Dock är jag osäker på om buffertuben kommer fungera (Borde inte vara några problem, då DTW är Systema kompatibel).

Om jag hade en DTW och skulle bygga om den till en 416, skulle jag passa på att byta ut vissa interna delar samtidigt.
Exempelvis: El, Gearbox kugg, Hop och Cylinder.
Resten av de interna delarna skulle jag köra tills de la av.

Att köpa en helt ny, komplett 416 ptw, som byggs ihop av någon annan landar strax över 20000kr. Men varför låta någon annan bygga ihop något som är såpass simpelt som att leka med lego?
Köp delarna, och montera själv isåfall. På så sett sparar man lätt en 4-5000kr, speciellt om man kan plocka delar från sin tidigare bössa.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Hmm, tåls att tänka på. :)

Men fortsättningsvis skulle jag fortfarande gärna ta tips på ställen där man kan hitta de billigaste 416:s just nu (VFC). Vilka sajter har ni erfarenhet av att vara billigast i allmänhet så kan jag kolla själv.
En hel del har ju tydligt lite högre priser och frakt m.m. så langa på! Snälla.

Tack!

roosenquist
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jun 10, 2013 9:41 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av roosenquist »

Köpte min VFC 416 från WGC Shop, frakten blev på $95 och då köpte jag även 6st Emags.
Sedan så ville UPS ha 1200kr. Stört nöjd med hur bra bössan är dock :)

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Ser bra ut! :)

Har några frågor dock.

Vad betyder egentligen asia edition? Har sett det några ggr nu.

Varför/hur blev det 1200kr? Jag antar du menar tull och moms eftersom du skrev $95 frakt. Är det inte bara 25% på produkten?

Annars tack för tipset/hjälpen!

roosenquist
Inlägg: 19
Blev medlem: mån jun 10, 2013 9:41 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av roosenquist »

Har ingen aning vad Asia Edition betyder faktiskt, försökte luska ut det när jag köpte den men kom inte fram till något.
UPS verkar ha tagit ut olika mycket för tull och införselavgift varje gång jag har köpt något känns det som. Dom gör säkert rätt och jag är bara för dum för att räkna matte.

WGC:
Magpul PTS EMAG: $123.90
Umarex HK416: $376.00
Shipping Charge: $94.50
Total Amount: $569.79 (3% rabatt fick man på något)

UPS:
Utläggsersättning: 125kr + 25% moms
Tull: 110 kr
Införselavgift: 970 kr
Totalt: 1236 kr

Allt som allt 4882 kr :)

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Prospero »

Asia edition skall vara/ är att de är ned trimmade för att i Japan får inte någon bössa gå snabbare än 1j.
Mitt tips till dig om din dtw m16 är sälj den... Skall du nödvändigt vis köra med din dtw är det bara att byta kolvrör ras och pipa. Som sades innan byt hop och inner pipa oxå.. Bygg den då till en mk18 mod1 dvs Pre hk416 era...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av JPLARSSON »

TM Next gen HK416 är inte i plast.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

JPLARSSON: Nej, den verkar vara i aluminium som jag läste. :P

Prospero: Om jag kör med min M16A4 tänker jag köra USMC. Om jag vill köra Devgru eller så ska det vara HK416 för mig. ;)

roosenquist: Tack för det utlägget! :D Inte helt oöverkomligt pris och då har du ändå köpt en massa Emags också.

Tack till er!
Folk får annars gärna fortsätta länka grejor och så. Fortsätta tråden som helhet också så att säga.

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av Schultz »

Hoggie skrev: TM's next gen är svår att uppgradera, vad jag förstått. Dock är även denna ett alternativ om man är duktig på AEG gearboxar och inte är rädd för att mecka!
Det fina med en TM next gen att de går förbannat bra utan att man behöver trycka i en massa trimdelar och så länge man inte rör dem så rullar många TM på i all oändlighet.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: DEVGRU "Impression"

Inlägg av MrHemming »

Tja,

Jag funderar riktigt seriöst på att inhandla en HK416 nu för min Jävla (ursäkta språket) M16 DTW vägrar fungera och den tänker inte heller ha någon logisk förklaring till varför den ej funkar. Kan man ens kalla det måndagsexemplar? Snarare "freak of nature"! Har sönder mer försökandes förstå mig på den och dess problem för tusan.

I alla fall...

Jag tror inte jag står ut med att beställa någon skit från Asien igen, och särskilt inte då det blir dyrare!
Så nu undrar jag vart ifrån inom Europa och gärna Sverige jag får den nyaste, bästa, utan problem och billigaste VFC HK 416:an. Kanske mest prisvärd om så är fallet. Man får ju garanti och gratis service i Sverige t.ex. Jag har hållit bra koll och håller mycket bra koll på massor av olika sidor men vill inte missa något bättre för då får jag damp. Gunfire har eller hade, typ, den bästa dealen men vet inte om det är den senaste versionen samt den finns icke i lager. Kanske finns någon dold hemsida eller grym rabatt någonstans. Jag vill alltså ha möjligheten till den korta D10 pipvarianten då såklart.
Så? :)

Mycket tacksam för all hjälp! Vill inte fortsätta känna sådant hat inför det hela. Jag tycker det är kul men hela min bössa-köp-jokmoks försurar det hela så otroligt mycket just nu.

Tack!

Skriv svar