hjälp med milisim gear för ucms force recon/reconnaissa

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: hjälp med milisim gear för ucms force recon/reconnaissa

Inlägg av Nicolai »

Hittade en guldgruva åt er/andra USMC recon, från reddit, aktuell typ 2010 och framåt, https://imgur.com/a/kqxLU, orginaltråden har du här: http://www.reddit.com/r/guns/comments/2 ... ou_wanted/

Notera att kläder är nästan bara FROG-suit, väst är antingen KDH PC eller EI SPC. Kängor är något av USMCs issue, (Danner eller Bates är mest populära IIRC) :)

hellfoxx
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:56 pm

Re: hjälp med milisim gear för ucms force recon/reconnaissa

Inlägg av hellfoxx »

Tackar för er båda två (Mason och Nicolai) för att ni tog era tid att hjälpa oss.

Mason: Aa det var den och ryggsäcken som hamnar i listan som vi har valt och sen var det 2 till som vi var liter fundersam över t,ex chest-rigs och H-harness modellerna,
för att min vän var sugen att ha en chest-rigs istället för FLC (Fighting Load Carrier) han tycker att chest-rigs se coolar ut ^^.
Men som sagt vi var fundersam om dom hade fler modeller inom recon klassen, :/
för att jag har en H-harness som jag kör i support (roll) och jag tycker verkligen om den den är inte för stor och inte för liten men är perfekt för
och jag vill gärna ha den kvar i min kit lista, :P och vi vill gärna se så rätt ut i impression så mycket som möjligt, om det gå.

Nicolai: tack för dom sidorna som du länkade till mig, tackar och bocka.

men som sagt, har ni några mer bra förslag om gear och loudout, dets mer jag får dets bättre,
om inte då får jag letar vidare då fall, men tack för en snart svar er två.

Adepteon
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:05 pm

Re: hjälp med milisim gear för ucms force recon/reconnaissa

Inlägg av Adepteon »

Å andra sidan finns det väl spaningsförband på bataljonsnivån, de lär ju ha samma utrustning som skyttesluskarna. Om man nu vill köra FLC och ILBE/FILBE (vilket är en jävligt snygg kombo). ILBE är förövrigt en jävligt skön och bra ryggsäck som inte är särskilt dyr nuförtiden.

hellfoxx
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:56 pm

Re: hjälp med milisim gear för ucms force recon/reconnaissa

Inlägg av hellfoxx »

VIGS: tackar för den info som länkare, nu har vi liter mer info om hur det ha nu, så tackar vigs.

Skriv svar