MARPAT Woodland digital hjälp

Knas
Inlägg: 2
Blev medlem: sön aug 24, 2014 3:34 pm

MARPAT Woodland digital hjälp

Inlägg av Knas »

Har en bekant som åker till USA och tänkte beställa ett uppsättning kläder för en US marine grunt utstyrsel. Jag skall ju då ha en MARPAT Woodland om jag fattat rätt.

När jag kollar på ebay så verkar de som att vid sökning på "MARPAT woodland" så verkar de inte finnas större storlekar än large mer eller mindre. Dessa förmodar jag är äkta om man kollar på priset också.

De jag hittar som är x-large verkar istället ha benämningen "Woodland digital" och verkar vara kopior/för civilt användande. Jag behöver ha storleken x-large.

Om man köper de som heter "Woodland digital BDU" är det rätt ? Och varför verkar vissa av dessa vara mer bruna/orange än de bilder jag får när jag söker på MARPAT Woodland?

Vill bara vara säker att jag köper rätt saker så jag inte ser ut som en tok.. Har ingen erfarenhet av detta :oops:

Knas
Inlägg: 2
Blev medlem: sön aug 24, 2014 3:34 pm

Re: MARPAT Woodland digital hjälp

Inlägg av Knas »

Hollow du bör väl ha lite koll? :P

När jag söker verkar de finnas 2 versioner dessutom. ACU och BDU. Om jag fattat rätt är ACU = Army och därför är det BDU jag ska ta?

Skulle dessa två exemplar vara så nära RS man kan komma? Eller blir jag utskrattad ?

http://www.ebay.com/itm/Woodland-Digita ... 5aee2d6485

http://www.ebay.com/itm/bdu-coat-woodla ... 54055fb407

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: MARPAT Woodland digital hjälp

Inlägg av HollowSWE »

Ett tips:
Sök på "issue Woodland marpat" och så ja, vilken del du vill ha.. Trousers eller jacket/shirt.
Då får du upp de du söker :)

Adepteon
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:05 pm

Re: MARPAT Woodland digital hjälp

Inlägg av Adepteon »

Den riktiga är brun där den du har länkat till är grön. USMCs utrusting är coyote brown på de ställen det bara är en färg som stridsutrustning och ryggsäckar. Annars är Emersons färger oftast helt identiska med USMC. Jag har ett par Emerson-byxor vars färger helt stämmer överens med min RS FROG shirt.


HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: MARPAT Woodland digital hjälp

Inlägg av HollowSWE »

Fortsätt fiska, dom lägg ibland ut för väldigt liten peng :)

Skriv svar