AOR2

Harris
Inlägg: 36
Blev medlem: tis sep 18, 2012 12:19 pm

Re: AOR2

Inlägg av Harris »

Bumpar lite, tänkte höra ifall ni än mer gearkunniga hade och säga om Seals samt NSW kontra AOR2 field uniform.

Jag har inte hittat många bilder, men vill veta om seals endast använder combatuniformer eller om det i vissa fall även förekommer att de gör operationer i field uniform?

Bild

Detta skall vara en seal med field uniform, annars är det mest NSW man sett använda field uniformerna. Någon som har mer kunskap eller sett mer bilder?
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

FreddyFourFinger
Inlägg: 80
Blev medlem: tis maj 08, 2012 10:52 am

Re: AOR2

Inlägg av FreddyFourFinger »

SEALs(ja det ska vara SEAL och inte seal) är en del av NSWC precis som deras support grupper...
De använder både combat och field uniformer efter behov.
Kom ihåg att det är AOR2 eller AOR1 och inte NWUII / III de använder så trilla inte i den fällan.

Mannen på bilden är NSWDG.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ommand.png
http://www.globalsecurity.org/military/ ... om-org.gif
You can't start a fire without a spark...

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: AOR2

Inlägg av OlleBlue »

Vad är skillnaden mellan AOR2 och NWUIII? Ser ingen färgskillnad.

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: AOR2

Inlägg av Le Gradovic »

Ser inte alls bra ut, som Allwin ungefär. Dessutom verkar det vara Gen 3-uniformer, vilket är helt fel.
Crye's uniformer görs i Gen 2-stil med Navy Custom-editering, dvs lite annan (lösare) passform jämte G2/AC samt knappar -och en liten bit kardborre- istället för bara kardborre på fickorna. Navy Custom har även knappar istället för dragkedja i gylf och saknar hål för combat pads i armbågarna, istället tar de field pads i tröjan.

Den endra replikan på Crye NC är Semapo Gear's "3D Uniform". Den är också den replika som kommer närmast originalet i färger och form. Små varianser mot original finnes dock i mönsterfärg, mer kan jag inte uttala mig om då jag bara fått tyg-samples av Semapo (i egenskap av DT6-kapten) samt kännt på deras tidigare version av uniformen. Om Semapo går med på att skicka en uniform till mig för att jämföra med de Crye NC-original jag har hemma kommer jag att skriva en recension här på forumet. Semapo's replika kostar visserligen 250 USD, men det är en bra bit under de 1300 USD jag fick betala för Crye, trots att Semapo verkar ligga obehagligt nära originalet i många avseenden utom vissa smådetaljer.



Fram till min eventuella recension är det bästa jag kan komma med den här bilden, som togs i samband med en beta evaluation av Semapos första klongeneration:
Bild

Bilden föreställer ett par Crye Navy Custom Block I (-2009) Combat pants, ett par Crye Navy Custom Block II (2010-Nu) och en Semapo First Generation AC (fel cut) Combat Shirt. Notera att mönstret skiljer sig mellan alla 3, där Block I AOR1 är aningen mer "finkalibrigt" än Block II, men där framförallt Semapos tyg är mycket varmare i nyans än Cryes original.

Men för att besvara frågan du ställde: Nej, Evolution Gear är nog pengar i sjön om du siktar på att göra en någorlunda ambitiös impression.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Skriv svar