Crye beslutsångest

Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Crye beslutsångest

Inlägg av Mixe »

Skall köpa Crye-byxor men vet inte vilka som är bäst. Svårt när man inte kan prova. Gen 2 AC eller Gen3? För/nackdelar? Komfort?

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Crye beslutsångest

Inlägg av Nixon »

Gen 2 om du gör impression, Gen3 måtte väl vara en utveckling trots allt. Jag har bara gen2 själv.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Re: Crye beslutsångest

Inlägg av Mixe »

Gör inga impressions än, har bara just börjat samla ihop utrustning. Men är det någon som har erfarenhet av G3? Jag ser bara G2 på alla bilder.

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Crye beslutsångest

Inlägg av Mac »

absolut inget fel med att skaffa G3 då det är nyaste modellen, och även fast den inte syns överallt så används den...Gen 3 combat shirt är väl dokumenterad i diverse SEAL ref. bilder.

Vad gäller för och nackdelar så har jag aldrig testat G3, men har ett par G2. Utseende mässigt så är det ju ganska obvious (Multicam i resårtyget). Annars så har jag för mig att lårfickorna har resårband på insidan för att hålla fast vattenflaskor osv. Vilket alltid är ett plus.
Komforten bör vara istortsett densamma, då dom fortfarande håller samma grund-design (?)

Om du inte redan kollat, läs deras produktkatalog, bara googla fram den. Eller läs på hemsidan.

Oavsett vad du väljer kommer det inte bli fel ;)

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Crye beslutsångest

Inlägg av Seraph »

G3 finns på olika bilder och är gtg. Om inte prisskillnaden är något problem skulle jag absolut rekommendera G3 eftersom den är en förbättring på många punkter som kan ses på Crye's hemsida.
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Skriv svar