Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Victor Axelsson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:29 pm

Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Victor Axelsson »

Tja har relativt nyligen bestämt mig för att börja spela som jänkare, tröttnade otroligt nog på G36 och Flecktarn. Nuvarande utrustning är Truspec uniformer i multicam/Marpat/marpat dessert samt Marciras i CB. I vapenväg en voltor vis1 m4 samt en USP. Min fråga är då, vad kan jag göra med denna utrustning, vilka förband kan jag försöka efterlikna och vilken övrig gear bör jag köpa i så fall ? Är främst budget och passform som gjort att jag köpt det jag gjort men tanken är att det skall se skapligt snyggt och bra ut.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Bloodneed »

well du kan ju bygga marine-ish .."ish" för att truspec inte är legit. skulle satsa på marine-ish då kan du ha västen till vissa delar av marines .ish.
CTR EP3 Championship White, nuff said

Victor Axelsson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:29 pm

Re: Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Victor Axelsson »

Lutar mot något navy EOD ish... bössan lär förr eller senare bytas mot en M14 EBR eller liknande semisniper. Nu under hösten kör jag dock av praktiska skäl med en marpatbyxor och en skaljacka i OD samt en HSG Denali. Är som sagt inte milsim jag är ute efter i nuläget, bara något som inte ser allt för fuktarded och tokfel ut. Realism kommer senare när ekonomin blir bättre och spelen oftare och mer seriösa. Vad skulle man kunna göra med Voltor bössan mer än att försöka montera på ett CASV?

Finns det det några förband motsvarande närskydd, Svenska insats man skulle kunna härma, tänker främst att det kan vara lite riskabelt att dyka upp i tex EOD kitt och inte ha en jävla aning om något som har att göra med det man eftersträvar att simulera?

Ich är fan bara förnamnet, mer kisa med ögonen i motljus och undvika milsimers..
Senast redigerad av 1 Victor Axelsson, redigerad totalt 0 gånger.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Bloodneed »

Edit. Tokskev formulering av mig. Ditt gear behöver ju inte hålla milsim standard om det inte är målet just nu, däremot kan det ju vara värt att tänka på för kommande inköp .. Framför allt då du kunnat få en issiued marpat uniform för samma pengar som truspec uniformerna .. I mitt tycke är dom bättre "skurna". Att det är ich/ish just nu spelar ingen roll om du inte ska rulla milsim .. Airsoft är till för alla och ingen kommer kolla snett för att du kör i din utrustning . Men ska du köra eod kan det vara bra att söka information om de eod grabbar du ska köra som och vilka uppgifter som finns på eod grupper :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Victor Axelsson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:29 pm

Re: Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Victor Axelsson »

Att det blev truespec hade mycket att göra med tillfällighet, lyckades hitta kompletta uniformer i rätt storlek( dvärg) för femhundra kronor när jag började glida över mot USA kitt. Hade jag haft mer koll, ork och pengar hade inköpen nog blivit mer RS. Vore en lösning på RS uniformsfrågan att införskaffa 3C dessert uniform, som ju florerar ofta hos just EOD killarna, eller är detta en uniform som allt mer fasas ut i förmån för OCP ?

Att det lutar mot EOD är främst ett sätt för oss i laget att förklara varför alla har så jävla olika gear, vi väljer befattningar som ofta interagerar med andra förband/nationer. Om vi nu fortsätter på EOD spåret, vad för utrustning bör man bära med sig då ? Spontana tankar på inköp ju simulerad sprängdeg/patroner/Pentylstubin, multitool, rökgranater, lightsticks och liknande småpryttel?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Bloodneed »

ja asså det beror ju på. de Eod grabbar jag kör med tillverkar ju egna fungerande laddningar och dessarmerar även sådana ingame på milsim/spel . om tanken är att ha en Eod-impression så skulle jag istället lägga krut på just klädsel och stridsutrustning (detta förutsatt att ni lirar speedball,söndagsspel) och om ni lirar Eod i milsimspel så har ni nog ingen större användning för enbart kringutrustning
CTR EP3 Championship White, nuff said

Victor Axelsson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:29 pm

Re: Gearfrågor: Vad kan jag göra med det jag har?

Inlägg av Victor Axelsson »

Tanken var snarare att ha lite kringutrustning utöver en EOD symbol under spelen, för att öka känslan av EOD utbildad lite i alla fall. Inför ev milsimframtid, som lär dröja ett bra tag då de jag spelar med har lite annan budgetsituation, kommer jag självklart att beakta vad ni skrivit och göra nya inköp. Just nu är det mer än fråga om att skaffa ett kitt som ser skapligt fungerande ut, på jävligt långt håll och se vad av detta som kan användas i framtiden. Om jag nu skulle vilja få till en mer realistisk look, vad är den mest ekonomiska vägen att gå?

Skriv svar