Ciras utan cummerbunds

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Ciras utan cummerbunds

Inlägg av Djihani »

Tjohej tjohej. Säg att jag sitter på en Ciras och behöver slimma ner det till en plate carrier utan maggfickors... Är det då RS-befogat att bara plocka av cummerbundsen och strappa på de interna mjuka banden på utsidan där cummerbundsen fästes vanligtvis?

Vi lirar la nåt slags Ranger 2010 stuk-ish men jag är nöjd om det finns ref-bild på att någon amurrkansk soldat gjort så?
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: Ciras utan cummerbunds

Inlägg av Biffen »

+1 Hammer... Har aldrig sett det någonsin och jag tror inte den sitter så skönt heller.
SWST W04

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Ciras utan cummerbunds

Inlägg av Nixon »

Tror inte heller det, CIRAS är ju kroppsskyddens HUMMER. Den är stor, ska väl vara det. Vad vill du åstadkomma? Berätta mer, kanske någon kan hjälpa dig. Känns som du tjyvhåller på karamellen...
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Ciras utan cummerbunds

Inlägg av Djihani »

Är nog snarare en Budget- och packningsmängdsfråga. :D

MEN. Nu använder vi takluckan på lagbilen som vapenplattform (detta gör la int riktiga jänkarkrigare heller men gör Airsoft jäkligt mycket roligare). Ska jag komma upp där och vara tornskytt måste jag ta av mig hela västen om den är kittad. Detta kan ha spelregelmässiga konsekvenser likaså som det skulle ha ganska grava följder om man bidde skjuten på riktigt. Dessutom tycker jag det skulle se lite proprare ut att ha väst på i tornet. Detta skulle kanske kunna uppnås om jag hade en tom väst, men Molle är något trist att trä jämnt...

Så min lösning vore att Kitta Cummerbundsen till mina övriga spelbehov, så västen kunde hyfsat lätt kittas till andra behov, men när jag huvudsakligen ska upp i tornet kunde jag plocka av Cummerbundsen och bara ha en väst kvar som åtminstone ser lite kombatt ut...

Dessutom är jag ganska pysslig av mig så det vore nog inte helt omöjligt att fixa en osynlig snabbfästning på sidorna av kummerbundsen, tex dold under fickor. Mitten sitter ju ändå med kardborre.

Alternativet är la en Paca och tillhörande RRV men bara PACA skulle nog se trökigare ut än en helväst som bara var ovanligt lätt kittad.

Tomma kummerbunds kunde kanske vara en möjlighet vid extrainköp men då finns risk för att västen blir för fet.

Utan lösning på detta är jag "helt naken" i tornet och det är ju knappast bättre än en lite halvknasig lösning.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Ciras utan cummerbunds

Inlägg av Nixon »

Fast här är det väl klockrent läge på en paca och ett bälte?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Ciras utan cummerbunds

Inlägg av Djihani »

Hur fäster MBAV Cummerbunds i ryggen? Lyckades int hitta detta på en stunds googlande eller youtubande.... ser bara att de har nå bungeebands.

Hittade dock ett par sexiga bilders på en skarpskytt (eller vad ny som är ASSgodkända uttrycket för snajper) med enbart Paca och lite fickor på bälte i Crye multicams... Det kanske vore något ändå så kunde man bara dra en RRV över när man vill se lite mer skyttesoldatig ut.
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Skriv svar