Puxing PX-888k

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av D-Cycle »

Kolla så att ni fått in rätt kanalseparation också. PMR kräver 6,25 kHz

Tony Olausson
Inlägg: 30
Blev medlem: tor maj 17, 2012 4:18 pm

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Tony Olausson »

Har provat med punkt och det fungerar ändå inte.

Om jag programmerar radion via knappsatsen, och sedan laddar in det jag programmerat till datorn och skjuter ut det till radion igen så blir det 446.000 på alla kanaler ändå. Utan att jag ändrat någonting innan jag skrev det till radion igen.


Har ställt in rätt kanalseparation och att programmera radion manuellt fungerar utmärkt.
Men man köpte juh datakabeln för att kunna använda den.

Boppen
Inlägg: 10
Blev medlem: tor maj 24, 2012 11:03 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Boppen »

Det man behöver göra för att få skrivningen att funka är att byta decimaltecken i Windows från komma till punkt.

Gå in i kontrollpanelen / Region and Language (vet inte vad det heter i svensk Windows 7), klicka på additional settings i första tabben och byt komma mot punkt. Nu funkar det att skriva men du måste använda punkt som decimaltecken i frekvenserna. Kör du annat än Windows 7 så får du googla fram hur man gör :)

Scarface
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 22, 2012 7:53 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Scarface »

Ska testa detta när jag kommer hem

Edit: Har testat detta nu och det fungerar bra att spara och alla siffror är kvar fast när man ska skriva till radion får jag istället model error
det konstiga är att det går att läsa radion och den säger att det gick bra fast det ej kommer upp något bland tabellerna

Scarface
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citering + dubbelpost.

Boppen
Inlägg: 10
Blev medlem: tor maj 24, 2012 11:03 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Boppen »

Låter mysko, jag har programmerat min 888K via kabel och det har fungerat utmärkt om man bortser från att programmet hängde sig ett antal gånger.

Edit: Du använder väl rätt mjukvara? Jag tror inte det funkar med den gamla mjukvaran för 888 eller 777, du kan hämta ner en ny på http://www.puxingradio.com/down.asp?Cur ... rtTypeID=4

Scarface
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 22, 2012 7:53 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Scarface »

Undrar om jag skulle kunna ta del av din fil som du programmerade med?
Alltså att du laddar upp den här
Så skulle jag kunna testa med den
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citering.

Morehk
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:52 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Morehk »

Jag har exakt samma problem. Komma tecken och punkter är lösta nu, men den gnäller på fel modell. Vad kör vi för olika operativ?

Win 7 här

Boppen
Inlägg: 10
Blev medlem: tor maj 24, 2012 11:03 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Boppen »

Här har ni filen som jag använt och som funkar både för mig och en annan kille i laget. Ger inga garantier för att konfen är rätt för kanaler förutom Jakt och PMR (har bara kunnat kolla de kanalerna mot andra radios)

Själv kör jag engelsk Windows 7 x64.

Morehk
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:52 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Morehk »

Får samma felmedelande där. Undrar om det är nått som felar i mjukvaran då?

Boppen
Inlägg: 10
Blev medlem: tor maj 24, 2012 11:03 am

Re: Puxing PX-888k

Inlägg av Boppen »

Det enda jag kan komma på som jag hade strul med var porten, min fick COM19 som default när jag installerade drivisarna till kabeln och det funkade inget vidare, när jag bytte den till COM2 som var ledig på min burk så funkade det bättre. Alternativt, kolla datahastigheten på porten, vet att radion börjar strula om den står högt, 9600 bps är default och funkar bra. Bägge dessa sakerna gör du via enhetshanteraren / Device Manager.

Skriv svar