Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Tony Olausson
Inlägg: 30
Blev medlem: tor maj 17, 2012 4:18 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av Tony Olausson »

Från början så fanns det 4 st kanaler för jakt på 155MHz,
kanal 1: 155.425,
kanal2: 155.175,
kanal 3: 155.500 och
kanal 4: 155.525.
Senare tillkom Kanal 5: 156.000.
och ännu senare Kanal 6: 155.400 och kanal 7: 155.450.


Söker ni på nätet så hittas oftast kanalerna såhär:

Kanal 1: 155.400
Kanal 2: 155.425
Kanal 3: 155.450
Kanal 4: 155.475
Kanal 5: 155.500
Kanal 6: 155.525
Kanal 7: 156.000

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av dariantel »

Stod på jobbet och snackade jaktradio med en kund. började bläddra i katalogen och vipps så kommer det uppe en sida med frekvenserna.
Detta är en i-Com radio så inget okänt eller konstigt.
Så även om jag personligen tycker nummer i stigande ordning är vettigare så får jag ju böja mig för att denna ordning verkar vara den vedertagna.

Dock fortfarandes handlar det mest om att ha samma som sina kompisar, frekvenserna finns ju där ändå, så om ni råkar spela med någons om har frekvensen på annan kanal testa er fram tills ni upptäcker vilken kanal som är rätt.

Kithiva
Inlägg: 24
Blev medlem: fre maj 25, 2012 10:43 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av Kithiva »

Panik! Fick hem min puxing 888k idag och skulle ställa in den enl guiden. Jag kikade runt lite i menyer o så. Sen skulle jag följa guiden som sa "fabriksny" radio. Vilket jag insåg att nått var på tok. För jag såg att valet STEP inte fanns i menyn. Jag trodde jag gjort nått fel. Så jag tog o följde reset-guiden.

Får dock då upp valet VFO? Samt FULL?

Jag tog full o nu ser jag STEP + fler inställningar som inte fanns innan i menyn???

I steget när man ändrat beep, n/w samt step så ska det stå R477.125 samt T477.125.
Men på min står det A134.025 och under 400.025.

Hur gör jag? Var är problemet? Vad gör jag fel? Kan man ändra tillbaka till T/R.

Ber om ursäkt för felskrivningar. Skriver från min ipad.

Mvh, kithiva

Edit: Det verkar som om PMR-kanalerna funkar nu. Testar mot min polares radio. Dock vet jag inte om jakt funkar då han har 99 olika kanaler och ingen heter jakt där :S

Sedan undrar jag på jaktbandet. När man ska knappa in jakt-bandet. T.ex 155.40000 så ser man bara 155.400, alltså sista 00 kommer inte med. O de står inte 00 med små siffror bredvid som det gör på pmr-kanalerna. Är detta rätt ändå?

AKalrss0n
Inlägg: 30
Blev medlem: tis jun 11, 2013 10:12 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av AKalrss0n »

Tack så mycket för hjälpen! :D
__________________________

@Kithiva

Jag blev också nervig när jag inte hittade STEP i menyn. Jag såg först enbart Menyplats 1-14 & sedan Menyplats 23-26. (STEP ligger på 20).
Men jag insåg att man måste vara i Frequency Mode, medans min stod som ursprungsläge i Channel Mode. Tryck på ESC/M för att cykla mellan de olika moden.

PinPale
Inlägg: 25
Blev medlem: tis aug 06, 2013 6:42 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av PinPale »

Hej! Vi ät tyvärr några som köpt denna radion av en oseriös säljare på airsoft köp och säljmarknad som hade en hel drös och skulle behöva er hjälp.
På våra radios finns kanalerna och vi kan prata med varandra. Detta är dock allt. Vi kan inte använda knappsatsen för omprogrammering ( Ja vi vet det finns knapplås osv. Finns en manual med)
Så jag chansade på köpa en usb/data kabel för att på något sätt återställa den.. Nu har jag Installerat både usbkabel med drivrutiner(fanns på medföljande cd) och mjukvara från puxingradio.com v1.04. och blev helt blåst på konfekten. Det går "bara" konfigurera kanalerna i mjukvaran.

Så min fråga till dig som har samma radio med inlagda kanaler och fungerande knappsats samt alla andra funktioner. Kan du tänka dig göra en backup på din och maila den till mig.

Tack på förhand!

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av nisse »

Pinpale: köpte ni av Fredrik.A?
isof har jag en fråga är Puxxing 888 och 888k samma sak, har dom samma funktioner?
puxxing 888k antar jag har dualband medans 888 antingen ligger på uhf eller vhf?
"Ninjas came with lions"

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av Nitisk »

nisse: precis som du trodde har 888k dualband och vanliga 888 inte det.

Pinpale: Hade försökt hjälpa om jag haft en usb-kabel.
Är det bara knappsatsen som inte fungerar, eller fungerar inte menyerna heller?

Tony Olausson
Inlägg: 30
Blev medlem: tor maj 17, 2012 4:18 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av Tony Olausson »

Radions knappsats kan inaktiveras i programmeringsprogrammet. För att öppna upp radion igen måste du programmera om den via datorn.

Kruxet sen är att om radion är programmerad med fel version så kommer du göra radion obrukbar om du trycker på #, tills dess att du programmerar om den via datorn.

Hör av dig så kan jag hjälpa till med programmeringen om du bor i närheten eller skickar apparaterna.

PinPale
Inlägg: 25
Blev medlem: tis aug 06, 2013 6:42 pm

Re: Manuell programmering av Puxing PX-888K - Så här gör du!

Inlägg av PinPale »

Det har löst sig efter mycket om och men. PX-888 och PX888K är inte samma. Dual band på K.
Hur som helst är det en PX-888 jag har eller rättar sagt vi 3 som har. En av oss fick kontakt med radion som tur var. Vi fick inte det att funka på min dator med samma OS och samma drivrutiner. Efter vad jag hört och läst kan det vara mycket problem med det. Så nu till er som råkar fått tag i denna har vi äntligen en lösning. Så de är bara att höra av er så vidarebefordar jag er till personen som löste det.

Vill fortfarande varna er som ser annonsen. Tydligen många kvar. Radion är från början bara programmerad med att kunna fungera med de övriga som säljs. Glöm att du kan prata med alla andra..


Skriv svar