Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av maximillian »

Gött mos Thinker! Bjuder på en kopp skogskaffe nästa SWEFORCE sammankomst som tack för visat tålamod:-P

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av Prospero »

Jag har skrivit en lätt review över wouxun radion tidigare på forumet. Har själv 6 st dom har funkat felfritt i ett år nu utsatts för lagom mycket stryk mm och kan bara säga att det lilla du betalar extra gör att du inte kommer behöva oroa dig för att köpa en ny snart. Finns större batterier men inte så stora. Upprätthåller man radio disciplin inte leker för mycket så klarar dom lätt en hel dag och lite till...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av maximillian »

Prospero: Jag hör vad du säger, och Thinker med för den delen, det som ställer till det i mitt lilla huvud är om en Wouxung är "dubbelt" så bra mot en Baofeng, eftersom den är mer än dubbelt så dyr.....

Vi får se, bägge ligger i varukorgen på 409shop......

Emmoth
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:59 pm

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av Emmoth »

Så för att vara på säkra sidan innan jag beställer en ny radio med.

Wouxun KG-UVD1P UH Dual Band http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107724
och
NAGOYA NA-771 SMA-FEMALE 144/430MHZ http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=101885

Ska funka med varandra, eller ?

Swoora
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 27, 2013 10:14 am

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av Swoora »

Är det fortfarande dessa tre modeller som är i särklass populärast på forumet eller finns det någon nykomling som har börjat klättra?

Var själv nära på att beställa Topcom's airsoft paket, men efter att man börjat läsa lite så insåg jag att en Puxing 888K + extra antenn hamnade i samma prisklass som en Topcom.

Då det blir min första radio någonsin, lämpar sig Puxing modellen som en bra start eller ska jag välja den lite billigare Baofeng uv-5r?

Vad anser ni vana användare? :)

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av dariantel »

Fortfarandes dessa som är populärast. och tycker absolut du skall lägga det extra till en Puxing. Du kommer inte ångra dig.
I sin prisklass är dessa radios riktigt bra och slår små topcoms och så.
Dock har jag nästan alltid med mig en twintalker airsoftedition radio som backup och extra.

Swoora
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 27, 2013 10:14 am

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av Swoora »

Har nu läst så mycket jag bara orkar och det blir en beställning på en Puxing 888K :)

Av det jag förstått så är det 409shop som gäller vid beställningar av radio eller finns det en annan rekommenderad sida?

Nu min sista nybörjarfråga, på hemsidan finns det lite olika paket för 888K modellen. En med monofon, en med antenn (dock en utfällbar som jag är väldigt rädd för att knäcka), regnsäker monofon osv. Är det något tillbehör som är värt att beställa redan från början eller ska man lira ett tag och se senare vad man behöver?

Själv lirar jag mest på Klacken för tillfället och har läst att en mjuk antenn är att rekommendera i den täta skogen. Släng era funderingar på mig, det uppskattas! :D

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av dariantel »

Lirar du på klacken så räcker antennen som följer med långt. Annars finns det en speciell antenn att köpa om du läser tråden "Radio i airsoft" så får du reda på det.

En monofon är inte helt fel att ha, eller alternativt ett bra headset. jag gillar varianter med "skruvad" slang upp till örat.
Det som följer med är en sådan klassisk hörlur med en liten klump för ptt och mic mitt på kabeln, telefonheadset modell, de är ingen höjdare enligt mig.

ja 409 shop är det som gäller. priserna är ink frakt.

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av andersbe »

Hej,
Jag såg länkarna till de två modellerna, men sedan skrivs det om en Puxing, som inte är med på länkarna. Har någon möjlighet att länka direkt till den radio som rekommenderas för spel i Sverige? På 409Shop finns det flera olika versioner av PUXING PX-888K radion.

Tack
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Puxing 888K vs.Baofeng UV-5R vs.Wouxung KG-UVD1P

Inlägg av dariantel »

http://www.409shop.com/409shop_shopcat. ... entid=3200

Vilken utav dem du väljer är upp dill dig. Ena är grön andra är svart.
det är 10 MHz som skiljer dem åt där men det måste vara ett skrivfel gissningsvis. Även om det är skillnad är den marginell och kommer inte göra någon praktisk skillnad.

Skriv svar