Billig radiokommunikation

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Billig radiokommunikation

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Tänkte skaffa nån billig radiokommunikation. Typ köp ett par enkla walkie talkies och ha enkelt headset till med mick.

Någon som vet ett billigt sett med heaset och walkietalkies som inte låter när man har i hörlurarna? Eller ska man införskaffa sig något annat?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Packe »

Puxing 777 från 409shop.com

Går på tror 56$ inkl frakt

Så typ 500 kr för en bra radio som du kan programmera till vilka kanaler som mellan 444-446 MHz, bandet.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

guggaaa
Inlägg: 53
Blev medlem: sön maj 27, 2012 7:53 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av guggaaa »

Kör med xbox headset mohahaha

Ett sånt ha väl alla liggandes?:O

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Gwlyddyn »

Det finns PMR för ett par hundringar på Clas Ohlson.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av BlackGoat »

De "Vettiga" PMR radios som finns på typ Clas Ohlson säljs oftast i par, och det för typ 500..
Sen suger de rent allmänt i fält, taskig räckvidd på sändning och mottagning.

En Puxing är då ett mycket bättre köp för samma peng. Ev lite dyrar, men den kommer fungera, och folk kommer inte störa sig på "killen med den värdelösa radion" på spel ;)

Mina 2 cent.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Goreplay »

puxing 777. Tror man får ett stycke snäcka på köpet.. Du kommer inte ångra dig..

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=102049
-Skickat från min brödrost-

Kvarnen
Inlägg: 79
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:28 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Kvarnen »

Lägg en liten extra slant på en Puxing så slipper du det där vidriga "roger beep" hela tiden.

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Skepparn »

Var noga när du handlar billiga radios att de inte har ett "roger beep" som inte går att stänga av, som på cobras mt200 eller vad den heter. Sånt gör många förbannade på spel.
Jobbar på Röda Stjärnan

Blackinsv
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:46 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Blackinsv »

Om du köper några billiga på t.ex. CO så kommer du efter ett tag märka på spel att du inte har någon bra mottagning om det inte är öppen terräng.

Med en Puxing 777 eller 888 så kommer du att få betydligt bättre radio och dom är inte så dyra när man ser hur bra dom fungerar.
Sedan fungerar dom också som vanlig FM radio som man kan ha med sig på jobbet eller liknande.
ICS M4 USER

Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Re: Billig radiokommunikation

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Tack för alla tips!

Jag hade faktiskt ett xbox headset som låg omkring, bara att spraya med någon mer diskret färg :). Riktigt bra tips, tack!

Ni snackar om punix. Tror inte jag behöver SÅ bra "walkie talkies". Mina krav är helt enkelt: 1. Ska kunna ha hörlurar + mic (i mitt fall xboxheasetet med 2mm:ish anslutning)
2. Ska inte låta så att andra hör, pip o sånt i min öronsnäcka ÄR ok.
3. Ska ha OK räckvidd 3-5 km. Då jag inte spelar så seriöst, mest med grabbarna på ödetomter.

Min slutsats. Dessa (http://www.clasohlson.com/se/PMR--Exibe ... r384725000) borde funka? Det viktigaste är att de INTE låter mer än i öronsnäckan så att min position inte avslöjas.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Skriv svar