Köpa Puxing-888 tips

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av dariantel »

Hej, skall nog ta och köpa mig en Puxing 888 då den verkar riktigt bra och hyllas här av många.
men tänkte lite tips ifrån er med erfarenhet.

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107928

Denna tänkte jag, paket där man får med vattentäta micken.
Sedan en usb datorkabel såklart.
Hur länge räcker batteriet? är det ide att ha flera sådana?
och har hört att man skall ha annan antenn, vilken antenn rekommenderar ni?
och till den micken kan man koppla in vanligt stereo hörlurar?

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Kalle »

En viktig sak att tänka på med PX888K: !!!!!RTFM!!!!! Även om det känns osvenskt att läsa en manual, som är på chenglish, så är det direkt nödvändigt för att förstå något över huvud taget.


USB-kabeln är onödig om du bara ska programmera din egen radio.

Varför? Det har jag upptäckt nu när jag precis har köpt in 8st PX888K till laget.
För det första måste man hitta en driver som är tillräckligt gammal för att chippet i usb-serial-kabeln ska kunna prata med datorn. Det beror på vilket operativsystem man har (inbyggda windowsfunktionerna tar hem senare releaser som inte funkar med kabeln), jag ägnade en hel kväll åt googling när chippet i kabeln inte kunde starta och det var en bit död sladd. Så småningom hittade jag en gammal Vista-driver (till min Win7 x64 dator... /facepalm ) som fungerade och installerades ordentligt. Då gick kabeln igång och svarade mot datorn.
Delproblem här är att lista ut vilken COM-port som används av USB-porten i fråga, det hittar man i enhetshanteraren och det varierar beroende på vilka portar som används till annat, oavsett om det är inkopplat eller ej.
Sedan måste man byta decimaltecken i Windows från komma till punkt, annars kommer andra halvan av frekvenserna man läser in att försvinna. Control Panel -> Clock, Languege and Region -> Change Date, Time or format number -> Additional Settings -> Decimal symbol

Sen är man redo att börja fippla med programmet.

Hela programmeringen går att göra manuellt upptäckte jag till min fasa och man slipper allt tjafs med datorn VS sladden. Det tar en stund dock.
Fördelen med kabeln är att man kan programmera in flera kanaler samtidigt, ge dem alla inställningar osv på några sekunder, men allt förarbete gör att det inte är värt det om man inte ska programmera flera radios samtidigt.

Jag har inte lyckats få datorprogrammeringen att fungera felfritt ännu så jag jobbar fortfarande på den biten (andra kvällen).
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Butcher82 »

Själv så har jag programmerat min manuellt och det har inte varit några som helst problem, hur enkelt och smidigt som helst.
Programmerade även en lagmedlems radio till standard PMR sam jaktradio FQ tog mig allt som allt max 5 min.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Kalle »

standard PMR sam jaktradio FQ tog mig allt som allt max 5 min
Inte om du bytte namn på alla kanaler också :P
Såna fall har du nog slagit världsrekord i att vrida på rattar ^^

Men jag håller med, det är ganska smidigt att programmera manuellt när man får lite flyt på det.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av dariantel »

låter bra allt, men vilken antenn är det man skall köpa till för bättre kvalite?

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Butcher82 »

Har ej bytt namn på kanalerna men jag vet vilken kanal jag har programmerat dem på så det är ingen fara :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Prospero »

Kan då någon av er förklara varför puxingen blivit så populär när jag själv känner att Wouxun är ett minst lika bra val... och dessutom har bordsladdare för 6 enheter...
(använde puxing på ett uppdrag för en tid sedan och jag tycket det var något som inte stämde med ljud återgivningen.)
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Kane
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:47 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Kane »

Hej

Puxing är rätt ok för priset men ingen som säger att du måste ha en dock spelar dom flesta med en pmr och inte en för jakt
Mvh
Kane

har en puxing 777 själv
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

delendam
Inlägg: 114
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:40 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av delendam »

Prospero: airsoftare är som får, dumt flockbeteende och gott om oskadat lammkött.
Få har egen kunskap om saker om få vågar därför pröva andra produkter än det som har recenserats på forumet. Oftast fastnar de flesta därför i gammal kunskap tex vad gälller radios, vapen, tillbehör etc. Likadant så fortlever gamla falska sanningar så som att gear timing är livsviktigt ;)
Jag håller med om att wouxun känns bättre än puxing. Tog för en månad sedan hem TYT UV2R, liten, gullig, hög kvalitetskänsla, CE, smidig. Förstår heller inte varför ingen pratat om denna tidigare :)

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Köpa Puxing-888 tips

Inlägg av Prospero »

Om intresse finns kan jag göra en enkel recension på mina wouxun apparater
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Skriv svar