Lasersikten

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Lasersikten

Inlägg av Prospero »

Gud lasersikten vilken djungel...

Köpte två på A-hole för ungefär samma pris ett som en liten typ av peq och ett annat cylinderformat...

Peq varianten hade en så superklar stark stråle som kunde justeras och en jäkla räckvidd medans cylinderns var "grov" i brist på bättre ord.... något som skulle passa bättre på ett hagelsprakare än på ett precisions vapen som en m4 eller en spr...

Så jag vill ju gärna köpa rätt grejer... men det är ju svårt att få svar iom att alla har olika referens ramar... någon som känner igen sig och kan ge en lite vägledning...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Lasersikten

Inlägg av Lazt »

Jag förstår inte frågan (är det någon fråga ens?) Är din laser för stark, eller? Och en stor punkt syns ju bättre än en liten, såvida den inte är för svag då. Du verkar ha två stycken med olika divergens, ta den du ser bäst?

Laser är ändå sgs värdelöst utomhus så en vanlig bra röd 5mw räcker till allt inomhus och kostar nån hundring.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Lasersikten

Inlägg av Thinker »

Något luddigt av trådskaparen ja.

Om det blir massa skit på linsen till en laser får man ett stort "prickigt" interference mönster som kan vara så illa att grundstrålens punkt inte länge finns. Kan försiktigt rengöra, men är det plastlinser är det lätt att repa, och en repa i en laserlins kommer ge mycket stor påverkan på strålen.

Vad som passar bäst i laser väg beror mycket vad man är ute efter.

Lite info om lasers mm:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=75&t=823
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =15&t=5339
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=75&t=822
This space intentionally left blank

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Lasersikten

Inlägg av Prospero »

ok jag skall förtydliga...

Jag har kollat lite olika typer av lasrar... och vissa "tappar" focus på långt håll eller blir för stora och difusa... medans andra håller skärpan mycket längre...

Så vad jag söker är ett laser sikte som behåller en skarp focuserad stråle även på längre avstånd....
Men när man läser på olika sidor så är det väldigt tunnt med fakta och teknisk info... mer behandlar info om vad den är en kopia av etc...

1 november 2012, 20:30:

kort fattat.. kan någon rekomendera någon laser han/hon är nöjd med som just uppfyller kravet om att vara skarp och har lång räckvidd
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Lasersikten

Inlägg av Lazt »

Det är för att det är en kopia, då får du en kinapryl, och där specar de om man har tur hur många mW den är på (och det stämmer säkert inte ändå, eller är mätt helt åt fanders)
Jag har aldrig upplevt att en laser ger så stor prick att den skulle överstiga bössans träffsäkerhet (hundra meter ger väl en prick på nån tum, svårt att se så små prylar på hundra meter överlag, vad är längre avstånd för dig? osäker men aldrig upplevt nån laser som kan sprida så mycket utan att vara trasig)
Om du ska se den bra utomhus så är väl grön bäst, men tänk på att det inte är poppis med starka lasrar i spel då folk inte vill ha det i ögonen/genom kikarsikten. 5mW är lagliga gränsen.

Och lusläs thinkers länkar, de är kungliga.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Reese
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jun 18, 2012 9:24 pm

Re: Lasersikten

Inlägg av Reese »

Var har du köpt din an/peq-15? Och gärna lite info om den :)

Skriv svar