TrackingPoint scope

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

TrackingPoint scope

Inlägg av Senchoo »

Något jag kom över nu på en teknisksida som snackade något om att det var Linux i den.

Men till det roliga. först se film: http://www.youtube.com/watch?v=rSBhZUeADRs

Sen diskutera. Den hade en del riktigt bra fördelar i sig som skulle kunna vara applicerbara inom airsoft.
Dock när man ser hur den trackar djuren så funderar jag på om det i civila händer kommer ha programmeringen gjord för att tracka människor, vilket i sin tur gör trigger funktionen lite överflödig.

Dock hoppas de även kan göra en nerbantad version av den som ger rangefinder funktionen och att man kan se det via andra format som skulle hjälpa spotters att kunna se det snipern gör samtidigt för att hitta bästa lämpliga tillfälle att kunna se mål samtidigt som omgivning. Tänker IPhone på armleden kan då vara både GPS och som viewport genom sniperns ögon.

Så någon mer info om den, fördelar eller nackdelar (tänk airsoft nu då självklart, och då inom funktionen inte om något förband i världen använder en snarlik om det inte tjänar ett syfte)?

EDIT: Mer om deras tag-track funktion http://www.youtube.com/watch?v=LvbyAcYjzlc

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: TrackingPoint scope

Inlägg av MiqaFox »

Rätta mig om jag har fel, men som jag uppfattade det så är det hela paketet som gäller. Alltså att geväret och siktet är en enhet.

Men jag förstår tanken. Rangefinder inbyggt vore ju inte helt fel, ej heller kanske att streama sin bild. Det finns det dock andra lösningar på. Någon av Contour kamerorna kan väl streama? Sätt upp ett till sikte, på med kameran, done. Förmodligen mycket billigare än det där åbäket skulle landa på om det vore tillgängligt.

OT: Fan vad lame ändå att köpa något sådant som civil och skjuta med. Tar ju bort allt det roliga. Datorn sköter ju t.o.m. avfyrningen.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Skriv svar