AS VAL och förslag på västar

Lisen
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 04, 2016 5:14 pm

AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Lisen »

Hej kamrater!

Jag har gått och blivit med en LCT AS VAL och är supernöjd. Letar lite inspiration vad gäller bärande av magasin. Som det är nu ligger en smersh i källaren och jag är nöjd med den, VAL-magasinen är ju lite för små för smersh-fickorna, inte egentligen ett superproblem men som alltid vill man utöka. Det behöver inte vara helt kosher men pluspoäng till något som iaf skulle kunna bäras av någon rysk styrka någonstans i världen/tiden.

Jag har hittat TT MK2 som ligger högst på listan just nu, men finns det några "doldisar" som kan konkurrera? Alla förslag är välkommna!

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Rancore »

Skulle säga att J-tech MKII är vägen att gå här. Smersh fu kade fint ihop med min AS VAL också. Går ju lägga något underst i fickorna så kommer maggen upp lite.
выразить солидарность с угнетёнными

Lisen
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 04, 2016 5:14 pm

Re: AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Lisen »

Ja den är lockande, den är ju inte riktigt lika lättillgänglig som den som TT tillverkar (om jag förstått rätt) men den som väntar på något gott!

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Nielsen »

ANA tillverkar en identisk kopia på J-tech som är ett bättre alternativ än TT i mitt tycke.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Lisen
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 04, 2016 5:14 pm

Re: AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Lisen »

Den ser ju också go ut. Dock verkar den ju vara sydd för lite längre magasin (AK), eller har jag fel då? Men priset lockar ju, betydligt billigare än en ny TT variant i multicam.

För er som haft VAl-magasin, får man plats att dubbelstacka dom i en MK2? Beror det på vilken tillverkare?

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Rancore »

MKII topplocken är fästa i båda ändar med velcro så du kan anpassa efter magasinen storlek. Du rymmer två magasin per ficka utan problem.
выразить солидарность с угнетёнными

Lisen
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 04, 2016 5:14 pm

Re: AS VAL och förslag på västar

Inlägg av Lisen »

Låter perfekt, jag slog till på en begagnad TT mk2 som låg ute på k&s här :)

Tack för tipsen, uppskattar kunskapen som finns här och att ni tog er tiden!

Skriv svar